וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: לא ידוע על ישראלי שנפגע ברעידת האדמה בנפאל

בתדרוך חדר המצב, בנוכחות נציגי משרד הפנים ופיקוד העורף, מסר מנכ"ל המשרד ניסים בן שטרית כי ישראל תפעל במהירות לשלוח מטוס שיסייע לחלץ ישראלים. "אנו רוצים ליצור קשר עם כל ישראלי"

עורך: אביב אברמוביץ; צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

מנכ"ל משרד החוץ ניסים בן שטרית אמר היום (שבת) כי בשלב זה לא ידוע על ישראלים שנפגעו ברעידת האדמה העוצמתית בנפאל. לדבריו, משלחת ישראלית תצא בקרוב למדינה כדי להחזיר לארץ ישראלים שירצו בכך. ברעש העז, שהיה בעוצמה של 7.8 דרגות, נהרגו יותר מ-900 בני אדם ועוד אלפים נפצעו.

"נכון לעכשיו, אין נפגעים ישראלים", אמר המנכ"ל. "מדינת ישראל, כתמיד, מתארגנת במהירות לקראת אפשרות של חילוץ ישראלים באשר הם באזור רעידת האדמה", אמר המנכ"ל בתדרוך בחדר המצב של משרד החוץ בירושלים. "אנו מתרכזים בכמה נושאים, בהם שיגור מטוס במהרה כדי לחלץ ישראלים מהמקום שירצו בכך. יש כאלו שירצו להישאר. אנו רוצים לשלוח משלחת סיוע לבקשת ממשלת נפאל".

ישראלים יושבים מחוץ לבית חב"ד בנפאל לאחר רעידת האדמה באזור, אפריל 2015. בית חב"ד, מערכת וואלה! NEWS
ישראלים בבית חב"ד בקטמנדו, נפאל, היום/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד

עוד הוסיף המנכ"ל כי "אנו רוצים לטפל בזוגות הפונדקאים שנמצאים שם, 20 עד 25 איש, ולפנות אותם במסוק למקום שבו ניתן לטפל בתינוקות. אנו מנסים כרגע להשיג מסוק. השגריר מטפל בנושא בכוחות מקומיים כדי לפנות אותם למקום שבו יש בית חולים. לדבריו, "אנו רוצים ליצור קשר עם כל ישראלי, כמה שיותר מהר, ולצמצם את מספר הישראלים מנותקי הקשר ככל האפשר, כדי להרגיע את המשפחות המודאגות בארץ.

ממשרד החוץ נמסר מוקדם יותר כי חדר מצב והמחלקה לישראלים לחו"ל יחד עם השגרירות הישראלית בנפאל החלו לפעול במתכונת חירום. כמו כן נמסר כי כל הדיפלומטים הישראלים לא נפגעו. משרד החוץ החל באיסוף פרטים על ישראלים השוהים בנפאל על מנת לתת את הסיוע המירבי. עם זאת, תנאי השטח הקשים ומוכנותם של שירותי החירום הנפאליים מעלים חשש בנוגע לטיפול המהיר בנפגעים, ומעכבים את הערכת מניינם.

כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב טלפונית בהשתתפות שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון משה יעלון בעקבות רעידת האדמה. בשיחה סוכם על הוצאה של משלחת חילוץ והצלה ישראלית שתכלול גורמי רפואה. סוכם שהמשלחת תצא בטווח הזמן המיידי ותנחת ביעד סמוך לאזור האסון, ומשם תתארגן עד שניתן יהיה לנחות בנפאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פינוי קורבנות רעש האדמה – קטמנדו, נפאל – 25 באפריל 2015. GettyImages
הריסות בקטמנדו, היום/GettyImages

בנוסף לכך, משרד הביטחון נערך לספק את מעטפת הסיוע למשלחת הישראלית לנפאל בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד החוץ. אנשי אגף המבצעים (אמו"ן) פועלים מול כלל הגורמים בארץ ובחו"ל, ובראשם פיקוד העורף, להשלמת ההכנות הלוגיסטיות להוצאת המשלחת ולהכשרת השטח לקליטתה בנפאל.

חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בקטמנדו, סיפרה כי "אנחנו מרכזים את כל הישראלים שנמצאים כאן. יש כאן כמה מאות". לדבריה, "אנחנו משתדלים מאוד להרגיע אותם. הם יושבים מחוץ למבנה של בית חב"ד. בתוך בית חב"ד יש קצת נזקים, אבל מבחוץ המקום די בטוח. אנחנו עדיין מרכזים רשימות של אנשים שנמצאים ואנשים שנעדרים. עד כה טיפלנו בכמה פצועים על הספות של בית חב"ד. העבודה העיקרית כעת היא באמת לרכז את שמות האנשים שנמצאים בקטמנדו, בפוקארה, בערים. אנחנו מתכוונים להגיע לכולם".

רעידת אדמה בקטמנדו, נפאל, אפריל 2015. רויטרס
פינוי פצוע מרעש האדמה בקטמנדו, היום/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully