וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחסים עם ארה"ב מתחממים: תספק לישראל מטוסי F-35 בשנה הבאה

24.4.2015 / 6:29

סגן הנשיא ג'ו ביידן הודיע כי משלוח המטוסים יגיע כבר בשנה הבאה ומשמעותו היא חיזוק כוחה של ישראל ושמירה על יתרונה הצבאי במזרח התיכון. "יש לנו מחלוקות אבל אנחנו נגן אחד על השני"

שר ההגנה של ארצות הברית ג'ו ביידן בעצרת האו"ם בניו יורק, ספטמבר 2014. רויטרס
"המשלוח הזה יהפוך את ישראל למדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה כאלה מטוסים". ג'ו ביידן/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודיע הלילה (שישי) כי ארצות הברית תספק בשנה הבאה לישראל מטוסי קרב חדשים מסוג F-35, על מנת לסייע לה לשמור על יתרונה הצבאי במזרח התיכון. את הדברים אמר ביידן במסיבה לרגל יום העצמאות בוושינגטון, וזכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל הפרו-ישראלי.

ביידן התייחס ל-F-35 כמטוסי הקרב המשוכללים ביותר שארצות הברית מחזיקה. "המשלוח הזה יהפוך את ישראל למדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה מטוסים מהסוג הזה", אמר.


עוד בוואלה חדשות:
תושב תל אביב נמצא כפות ודקור בתא מטען במזרח ירושלים
צה"ל תקף ברצועה, חמאס במסר לישראל: לא אנחנו ירינו
מח"ט גולני על הנפילה בדרום במשדר וואלה! NEWS: "נדע לטפל בזה"

מטוס קרב F-35. AP
המתקדמים ביותר שמחזיקה ארצות הברית. מטוס F-35/AP

הופעתו של ביידן עשויה לסמל את הרצון של ארצות הברית לקרב את היחסים עם ישראל, לאחר תחושת הריחוק בין שני המנהיגים, ברק אובמה ובנימין נתניהו. "יש לנו מחלוקות אבל אנחנו אוהבים אחד את השני ונגן אחד על השני", אמר ביידן כדי להרגיע את הקהל.

ביידן התייחס בנאומו גם להסכם הגרעין עם איראן ואמר כי הם מתחייבים שכל הסכם עם איראן ישמור על ביטחונה של ישראל. בסופו של דבר, הצליח ביידן לצנן את האווירה המתלהבת בקהל כאשר אמר כי ארצות הברית תומכת בפתרון שתי מדינות לשתי עמים כדי להביא לסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully