וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: סין מושכת יותר השקעות מארה"ב

23.9.2002 / 9:56

כך מגלה סקר של חברת הייעוץ העסקי איי.טי קירני בקרב מנהלים בכירים בחברות גדולות בעולם; למה סין? בגלל גודל השוק, המרץ הכלכלי והמספר המועט של מתחרים בעמדות עסקיות מבוצרות

לראשונה בהיסטוריה הכלכלית המודרנית, סין מושכת יותר משקיעים זרים מארה"ב; כך עולה מסקר שנערך בקרב מנהלים בכירים בחברות הגדולות בעולם עליו מדווח העיתון "פייננשל טיימס". הסקר העלה כי הגורמים העיקריים שמושכים מנכ"לים ומנהלים פיננסיים להשקיע בסין, הם גודל השוק, המרץ הכלכלי והתפיסה של מספר מועט של מתחרים בעמדות מבוצרות.

הסקר, שנערך מדי שנה על ידי חברת הייעוץ העסקי איי.טי קירני, עירער גם את התפיסה לפיה לארה"ב יש את הכלכלה הפעילה בעולם. לאחר הזינוק שנרשם בשנים האחרונות בהשקעות בארה"ב, מנהלים מדווחים בסקר שהביעו חשש בדבר הסיכון של ההשקעה. למרות שהאמון בכלכלה העולמית השתפר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר, עניין המשקיעים הזרים בארה"ב עדיין מוגבל.

בשנה שעברה סין משכה השקעות זרות ישירות בסך 50 מיליארד דולר, לעומת 125 מיליארד דולר שזרמו לארה"ב. ואולם, בעוד שבסין המספרים גדלים, בארה"ב הם ממשיכים לצנוח. בשנת 2000, לשם השוואה, הושקעו בארה"ב יותר מ-300 מיליארד דולר.

בשנים האחרונות הסקר שעורכת החברה התגלה כמכשיר אפקטיבי לניבוי מגמות בהשקעות הזרות. בשנת 2001 ניבא הסקר של איי.טי פגיעה בביטחון המשקיעים. נתונים שהוצגו בוועידת האו"ם למסחר ולפיתוח בשנה שעברה אישרו את התחזיות: ההשקעות קטנו ביותר ממחצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully