וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נושאת מטוסים אמריקנית בדרכה לסכל משלוחי נשק מאיראן לתימן"

21.4.2015 / 0:10

גורמים בצי מסרו לסוכנות אי-פי כי כלי השיט יצטרף לספינות אמריקניות נוספות שנמצאות סמוך לחופי המדינה. זאת כדי למנוע מטהראן לחמש את המורדים החות'ים. הפנטגון מכחיש כי היא הגיעה לאזור למטרה זאת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

גורמים בצי האמריקני אמרו אמש (שני) לסוכנות הידיעות אי-פי כי נושאת המטוסים האמריקנית תאודור רוזוולט עושה דרכה לאזור תימן ותצטרף לספינות אמריקניות נוספות שנמצאת באזור כדי לסכל משלוחי נשק מאיראן למורדים החות'ים.

הצי האמריקני הגביר את נוכחותו במפרץ עדן ובדרום הים הערבי בשל דיווחים על כך שספינות איראניות עשויות להגיע לתימן כדי לחמש את המורדים השיעים הנתמכים בידיה. כרגע ישנן שבע ספינות אמריקניות באזור, בהן שתי משחתות, שתי שולות מוקשים ושלוש אוניות סער אמפיביות, שעליהן נמצאים כ-2,500 נחתים שיכולים לעלות על כלי שיט אחרים ולערוך בהם חיפושים.

דובר מטעם הפנטגון, קולונל סטיב וורן, טען כי נושאת המטוסים והמשחתת נורמנדי נשלחו אתמול מאזור המפרץ הפרסי לים הערבי, אך הכחיש כי הן נועדו לסכל משלוחי נשק. לדבריו, הן יקחו חלק במבצעי השיטור הימי במימי האזור.

נושאת המטוסים האמריקנית תאודור רוזוולט, מרץ 2015. AP
נושאת המטוסים האמריקנית תאודור רוזוולט/AP

בתוך כך, נמשכה היום הלחימה בתימן. לפחות 25 בני אדם נהרגו בתקיפת בסיס סקאדים בצנעא על ידי כוחות הקואליציה הערבית שבראשה עומדת ערב הסעודית. מאז החלה המערכה האווירית בתימן לפני כשלושה שבועות, נהרגו עשרות ואף מאות אזרחים. ההפצצות מתמקדות במתקנים צבאיים ברחבי תימן, אך גם פוגעות במפעלים, בתחנות גז ובשכונות אזרחיות. מנהיג הח'ותים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, האשים אמש את ערב הסעודית בניסיון לפלוש לתימן ולכבוש אותה כדי להפוך אותה למדינת חסות. אל-חות'י, נאם בטלוויזיה והצהיר כי לתימן יש את הזכות להתנגד ל"אגרסיביות" של ריאד בכל האמצעים שעומדים לרשותה.

"העם התימני שואב את הלגיטימיות שלו מהקוראן ולא זקוק לאישור ממועצת הביטחון של האו"ם", הדגיש אל-חות'י, שהתייחס להחלטה של המועצה משבוע שעבר, שהטילה סנקציות עליו ועל גורמים בכירים נוספים בשורות המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן. "העם שלנו לא ייכנע לתוקפנות. אפילו ילדים התגייסו למאבק". לדבריו, "ארצות הברית תומכת במתקפות נגד תימן ומכווינה אותן". הוא טען כי ארצות הברית, ישראל וסעודיה "הורגות חפים מפשע ותוקפות את התשתיות של תימן כשהן הורסות מסגדים, בתי ספר, שווקים ומקומות נוספים".

(עדכון ראשון: 21:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully