וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בימין ובשמאל: פרס יקבל 30 אלף דולר מבנק הפועלים

21.4.2015 / 0:10

"דה מרקר" דיווח שהנשיא לשעבר יקבל את הסכום עבור סיוע לבנק בהרחבת שווקיו בעולם ויגיע לאירוע של הסניף האמריקני. יחימוביץ': "מסתבר שהוא אוהב גם כסף". רגב: "יהיה מעניין לראות אותו בכנסת עם סרט כתום של לוביסטים". מקורביו לוואלה: "הוא לא יעבוד עם הבנק בארץ"

נשיא המדינה שמעון פרס במסיבת עיתונאים לכלי התקשורת הבינלאומית של ארגון הFPA- , יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"פרס לא יעבוד עם בנק הפועלים בארץ"/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס יירתם לעזרת בנק הפועלים בהרחבת עסקיו אל מעבר לים, תמורת 30 אלף דולר בחודש - כך דיווחה אתמול (שני) העיתונאית שרון שפורר באתר "דה מרקר". בין היתר, מתכנן פרס לנסוע בעוד שבוע לאירוע לציון 40 שנות פעילות הסניף האמריקני של הבנק, שיערך בניו יורק. שמו של הנשיא התשיעי של ישראל אף מתנוסס על הזמנה מטעם הבנק לצד ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני. הדבר עורר ביקורת רבה בקרב הפוליטיקאים, הן מהימין והן מהשמאל.

מקורבי פרס אמרו לוואלה חדשות כי הנשיא לשעבר פתח עם תום תפקידו הממלכתי חברה יחד עם בנו, חמי, בשם "Peres and associates", וכי דבר קיומה פורסם בכלי התקשורת. לדבריהם, "החברה נותנת שירותים לחברות בינלאומיות הפועלות בחו"ל. פרס לא יעבוד עם בנק הפועלים בארץ. הסניף בניו יורק ביקש את עזרתו בפתיחת שווקים בחו"ל". עוד הדגישו בסביבתו של הנשיא לשעבר, כי "רוב מוחלט של הכסף של החברה הולך לפילנתרופיה. פרס, בשום שלב, לא יעבוד עם בנק הפועלים בישראל ולא יעסוק בחקיקה כלשהי בישראל. פרס לא מושך משכורת מהחברה".

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"מיותר, תמוה, מרגיז, מביך. מדברים על שלום. ועל כסף". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

"ידעתי שהוא אוהב כבוד, מסתבר שגם כסף", צייצה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' מהמחנה הציוני. "מיותר, תמוה, מרגיז, מביך. מדברים על שלום. ועל כסף". חברת הכנסת מירי רגב מהליכוד התרעמה גם היא על ההחלטה. היא כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "ללא ספק יהיה מעניין לראות את פרס מסתובב בכנסת עם הסרט הכתום המיועד ללוביסטים". היא הוסיפה: "זה פשוט לא יאומן. הנשיא לשעבר שמעון פרס, על פי הפרסום בדה מרקר, סגר חוזה עם בנק הפועלים שעל פיו יקבל 30 אלף דולר לקידום ענייני הבנק. יש נשיאים לשעבר שעסוקים בהתחממות כדור הארץ, שלום עולמי וסיוע לאוכלוסיות חלשות, אבל הנשיא שלנו בחר דווקא לסייע לבנק הפועלים, בתשלום. זה קצת תמוה שמי שחוגג יום הולדת בעלות של מיליוני שקלים וסוגר חוזה מול בנק מכנה את מדיניות נתניהו 'קפיטליזם חזירי'".

גם אלדד יניב, שהיה מועמד מטעם המחנה הציוני לכנסת ולא נבחר, כתב: "פרס, חזור להיות לוביסט של העם". גם יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין צייץ בעמוד הטוויטר שלו גינוי חריף בנושא. "כדרכי, גם הפעם אני מגנה את פעולת התג מחיר. של שמעון פרס".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 19:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully