וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אוקלהומה אישרה שימוש בתאי גזים כעונש מוות

19.4.2015 / 19:15

המושלת חתמה על חוק שיאפשר להמית אסירים בגז חנקן, אם ייאסר השימוש בזריקות הרעל או שיהיה מחסור בחומר הקטלני. "עונש המוות חייב להיות יעיל ולא אכזרי". מבקרי השיטה חוששים מכך שהיא מעולם לא נוסתה

חדר הוצאות להורג במדינת אוקלהומה, ארצות הברית. AP
תא הוצאות להורג באוקלהומה/AP

מדינת אוקלהומה הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שמאשרת הוצאה להורג באמצעות תאי גזים. ביום שישי האחרון חתמה המושלת מארי פלין על החוק שיאפשר חלופה להמתת אסירים שנגזר עליהם עונש מוות במצב שבו לא ניתן יהיה להוציאם להורג באמצעות זריקה קטלנית – בין אם בשל החלטת בית משפט ובין אם בשל מחסור ברעל.

ההוצאות להורג במדינה מושעות כרגע, לנוכח הדיון המתנהל בבית המשפט העליון של ארצות הברית על חוקיות שיטת ההמתה הנוכחית באוקלהומה. תומכי החוק החדש טוענים שהשימוש בגז חנקן הוא הומני ולא גורם למוצא להורג כאב ולא מצריך ידע רפואי קודם לביצועו.

"אוקלהומה מוציאה להורג רוצחים אכזריים במיוחד", מסרה המושלת בהצהרה שבה הכריזה כי חתמה על החוק. "אני תומכת במדיניות הזאת ואני מאמינה שעונש המוות חייב להתבצע ביעילות ולא באכזריות. החוק שעליו חתמתי מאפשר למדינת אוקלהומה שיטת הוצאה להורג אחרת שעומדת בתנאים הללו". החוק עבר בבית הנבחרים של המדינה ברוב של 85 תומכים לעומת 10 מתנגדים ובסנאט הוא אושר פה אחד עם 41 תומכים.

עוד על הוצאות להורג באוקלהומה
יממה של הפקרות: המחדלים שקדמו להוצאה להורג
הבית הלבן: ההוצאה להורג באוקלהומה לא אנושית
ההוצאה להורג השתבשה, האסיר התענה 43 דקות עד שמת

אין דיווחים על שימוש בגז חנקן כאמצעי להוצאה להורג של בני אדם ומבקרי השיטה טוענים אחת הדאגות הגדולות שלהם היא שהיא מעולם לא נוסתה. יתרה מכך, כמה מדינות בארצות הברית אסרו על השימוש בגז אפילו להרדמת בעלי חיים. עם זאת, תומכי השיטה מתעקשים כי היא מהירה וחסרת כאב.

החוק החדש אושר בעקבות הוצאה להורג של אסיר בשנה שעברה, שבמהלכה נוסה קוקטייל רעיל חדש, שאילו הוכנסו שלושה סוגי סמים שונים. האסיר, קלייטון לוקט, שהורשע ברצח, באונס, בחטיפה ובשוד בשנת 1999, התפתל מכאבים במשך דקות ארוכות וההליך הופסק בידי הסוהרים אחרי שוורידים בגופו של לוקט התפקעו והוא זעק בכאב. לאחר מכן הוא לקה בלבו ומת. 43 דקות חלפו מתחילת ההוצאה להורג עד שנקבע מותו.

במסגרת החוק החדש, הזריקה הקטלנית תישאר הבחירה הראשונה של המדינה להוצאה להורג והשימוש בגז חנקן יהיה אמצעי גיבוי. זאת במקום שיטת הכיסא חשמלי, שבה לא השתמשה המדינה מאז 1966, ובמקום כיתת יורים, שמעולם לא ביצעה גזר דין מוות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully