וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: אח של בדרן מוכר התחזה ליועץ השקעות ועקץ סלבריטאים

15.4.2015 / 23:05

אחיו של הסטנדאפיסט ארז שלם מואשם שהתחזה ליועץ השקעות והוציא במרמה 11 מיליון שקלים מכ-25 משקיעים, בהם השחקן שלום מיכאלשווילי והמנחה חיים אתגר. שלם הבטיח להם שיוכלו למשוך את כספם בכל עת בצירוף הרווחים של אותו יום, אולם כשהגיעה העת - סירב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השקיע דרכו 330 אלף שקלים. שלום מיכאלשווילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (שלישי)לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד שושן שלם, תושב הוד השרון בן 50 ואחיו של הבדרן ארז שלם, בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עבירות מס וניהול תיקי השקעות ללא רישיון. לידיו של שלם הגיעו כספי השקעות בסך 3.8 מיליון שקלים ו-1.9 מיליון דולר.

על פי כתב האישום, בין השנים 2000 ו-2009 התחזה שלם ליועץ השקעות מומחה ובעל ניסיון בפני קולגות ומכרים שלו או של אחיו המפורסם. שלם התחייב בפניהם להשקיע את כספם, דרש מהם 50 אלף דולר - הסכום המינימלי להשקעה וטען כי כל משקיע יוכל למשוך את כספו בכל עת בצירוף הרווחים של אותו יום.

חיים אתגר. ניר פקין
העביר לידיו של שלם 37 אלף דולר. חיים אתגר/ניר פקין

העניינים הסתבכו ב-2009, אז הודיע לכל משקיעיו כי על אף שהמדדים בעולם נפלו ב-40%, הרווח שלהם עומד על 11% ופירט בפני כל משקיע את רווחיו. ארבעה מהמשקיעים ביקשו למשוך כספם ושלם ביקש מהם כמה ימים "להתארגן". לאחר שבוע שלח להם מכתב שבו טען כי לצערו אין בידו להעביר להם את כספם והוא מקווה שהדברים יתקבלו בהבנה.

אחד המשקיעים היה המגיש חיים אתגר, שהעביר לידיו של שלם 37 אלף דולר. השניים נפגשו בבית קפה וסיכמו ששלם ישקיע עבורו את הכסף ומדי חודש יעביר לו דיווח לגבי התשואה שמניב התיק. אתגר היה אחד מאלה שביקשו למשוך את כספם בינואר 2009. קורבן נוסף למעילה היה הבדרן שלום מיכאלשווילי, חבר של אחיו, שהשקיע דרכו 330 אלף שקלים, וכן המפיק גיל אוליאמפרל, שמייצג את אחיו של שלם, ארז, ואת מיכאלשווילי, שהשקיע בעצמו 53 אלף דולר.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully