וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב הוושינגטון פוסט שמוחזק באיראן הואשם בריגול

13.4.2015 / 19:24

סוכנות ידיעות איראנית המקורבת לממשל דיווחה כי ג'ייסון ראזיאן, אזרח אמריקני שנעצר באיראן לפני כשמונה חודשים, הואשם במסירת מידע כלכלי וטכנולוגי לגורמים אמריקניים. "פעולה השווה למכירת מזון לאויב בזמן מלחמה"

ג?ייסון ראזיאן, כתב "הוושינגטון פוסט", שעצור באיראן. וושינגטון פוסט, צילום מסך
הואשם בריגול וביצוע פעולות נגד הביטחון הלאומי של איראן. ג'ייסון ראזיאן/צילום מסך, וושינגטון פוסט

ג'ייסון ראזיאן, כתב הווישנגטון פוסט שעצור באיראן יותר משמונה חודשים, הואשם בריגול וב"ביצוע פעולות נגד הביטחון הלאומי" – כך דיווחה אתמול (ראשון) סוכנות הידיעות האיראנית פארס. בדיווח לא נמסר מיהו המקור שהעביר את המידע, אך הסוכנות ידועה כמקורבת להנהגת המדינה.

לפי הדיווח, ראזיאן מואשם באיסוף מידע כלכלי ותעשייתי באיראן ומכירתו לגורמים אמריקניים. "מכירת מידע כלכלי ותעשייתי בזמן שבו מוטלות סנקציות שווה למכירת מזון לאויב בזמן מלחמה", נכתב בידיעה שפורסמה בנושא.

ג'ייסון ראזיאן, כתב הוושינגטון פוסט המואשם בריגול באיראן. AP
ראזיאן ואשתו אשר נעצרה יחד עמו ושוחררה אחרי זמן מה/AP

בתחילת השנה נמסר כי ראזיאן יעמוד בפני משפט, אך לא נמסר מהם האישומים נגדו. שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אף התייחס לסוגייה לאחר פגישתו עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בתחילת השנה וטען כי הוא מקווה שהעניין "יכול להיפתר". "נצטרך להמתין להתקדמות במשפט, אבל אנחנו ננסה לספק את כל העזרה ההומניטרית שאנחנו יכולים". לדבריו, "אנחנו מקווים שהסוגיה הזאת תיפתר, אבל לרוע המזל יש עניינים משפטיים שעל מערכת המשפט להתמודד איתם".

ראזיאן, המחזיק באזרחות אמריקנית ואיראנית, עומד בראש המשרד של הוושינגטון פוסט באיראן מאז 2012. הוא נעצר ביולי האחרון ביחד עם אשתו ושני צלמי עיתונות, אשר שוחררו מאוחר יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"ההאשמות הן תוצר של דימיון מעוות"

מרטין ברון, העורך הראשי של הוושינגטון פוסט, התייחס לדיווח על האשמתו בריגול ואמר: "האשמות מסוג זה הם אבסורד ומהוות תוצר של דימיון מעוות". ברון חזר על בקשתו וקרא לממשלת איראן לשחרר את ראזיאן.

עורכת דינו של ראזיאן, לילה אחסן, סירבה להתייחס להאשמות הספציפיות נגד מרשה, אך אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי כי היא לומדת את כתב האישום ותתדרך את משפחתו של ראזיאן בימים הקרובים.

אחסן ציינה כי היא ביקרה את ראזיאן בבית הכלא בחודש שעבר ואמרה: "נראה כי הוא נמצא במצב בריאותי ובמצב רוח טוב". היא הוסיפה כי היא נמצאת בקשר מתמיד עם אשתו ומשפחתו והעבירה בקשה כי בית המשפט יערוך את המשפט בהקדם האפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully