וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הילרי קלינטון תהיה נשיאה מצוינת"

12.4.2015 / 5:27

לקראת ההכרזה הצפויה על מועמדותה לנשיאות, מקבלת קלינטון חיזוק משמעותי מהנשיא אובמה. הנשיא האמריקני שיבח את קלינטון על תפקידה בממשלו ואמר: "היא הייתה שרת חוץ יוצאת מן הכלל"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(קלינטון, השבוע: "אינכם רוצים לראות אישה כנשיאת ארצות הברית?")

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, התייחס הלילה (ראשון) להכרזה הצפויה של שרת החוץ לשעבר בממשלו, הילרי קלינטון, על התמודדותה בבחירות לנשיאות 2016. "הילרי הייתה מועמדת מעולה ב-2008, היא תמכה בי בבחירות הכלליות, היא הייתה שרת חוץ יוצאת מן הכלל, היא חברתי ואני חושב שהיא תהיה נשיאה מצוינת", אמר הנשיא האמריקני במהלך מסיבת עיתונאים בוועידת האמריקות הנערכת בפנמה.

דבריו של אובמה מגיעים לאחר שבמהלך סוף השבוע אישר גורם במפלגה הדמוקרטית כי קלינטון תודיע היום על התמודדותה בבחירות. אובמה ציין כי הוא מקווה שכאשר קלינטון תכריז על מועמדותה, היא תהיה "ברורה מאוד בנוגע לחזון שלה לגבי הדרך שבה תובל המדינה קדימה".

הנשיא האמריקני אף שיבח את יכולותיה המקצועיות של קלינטון בכלל, ואת כישוריה כשרת החוץ בפרט. "היא תצליח להתמודד בצורה טובה מאוד בכל דיון הנוגע למדיניות חוץ", אמר. כמו כן, שיבח אובמה את פועלה של קלינטון בנושאי מדיניות הפנים ואת עבודתה למען המשפחות העובדות.

הילרי רודהאם קלינטון, מרץ 2015. AP
צפויה להודיע היום על התמודדותה לנשיאות ארצות הברית. הילארי קלינטון/AP

קלינטון צפויה להודיע היום על מועמדותה באמצעות הרשתות חברתיות, ככל הנראה בניסיון לפנות לקהל הבוחרים הצעיר יותר במדינה. הגארדיאן הבריטי דיווח בסוף השבוע כי קלינטון תפרסם הודעה בטוויטר בשעה 19:00 (שעון ישראל), ואחרי כן תפרסם הודעת וידאו והודעה בדואר האלקטרוני.

קלינטון תהיה הראשונה מטעם המפלגה הדמוקרטית שתודיע על כוונתה להתמודד. היא נחשבת למועמדת מובילה במפלגה ולא צפויה לה תחרות קשה מבית מול מתמודדים כמו מושל מרילנד לשעבר, מרטין אומאלי, שעשוי להודיע על כוונתו לרוץ לנשיאות. מרגע הכרזתה צפויה לקלינטון דרך ארוכה וקמפיין מאסיבי לקראת הבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית שיתקיימו בכל מדינה, ובסופן יוכרז המועמד שייצג את המפלגה בבחירות הכלליות.

עוד בוואלה חדשות:
פגישה היסטורית בין נשיאי ארה"ב וקובה: "מסתכלים לעבר העתיד"
מאות אלפים חגגו את המימונה; נתניהו: "אדאג לאחדות העם"
הצעיר הישראלי שנרצח בברלין: יוסי דמארי מפתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully