וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרים מכים נמרצות אדם שנמלט על סוס בארה"ב

11.4.2015 / 11:40

המרדף, שהתנהל בשטח סלעי ומדברי בקליפורניה, הסתיים בהכנעתו של החשוד. אלא שגם לאחר שהופל על הקרקע המשיכו השוטרים להכותו. האירוע תועד על ידי מסוק של חברת חדשות מקומית והביא להשעייתם של השוטרים. השריף: "קשה לשלוט באדרנלין שלך אחרי מרדף"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

עשרה שוטרים במחוז סן פרננדו שבקליפורניה שהגיעו ביום חמישי האחרון לערוך חיפוש בביתו של חשוד בהחזקת רכוש גנוב, לא תיארו לעצמם שהאירוע יסתיים דווקא בהשעייתם מהמשטרה. האירוע החמור החל בביתו של החשוד, פרנסיס פוסוק בן ה-30, אליו הגיעו השוטרים עם צו חיפוש. פוסוק נבהל מנוכחותם ונטש את המקום ברכבו. השוטרים החלו במרדף. פוסוק חשב שיצליח להיפטר מהם אם יימלט לשטח מדברי, שם נטש את רכבו ורץ מרחק קצר ברגל. בהמשך גנב סוס ונמלט עמו למעמקי השטח המסולע, אך הוכנע לאחר זמן קצר על ידי השוטרים שהשתמשו באקדח טייזר. אלא שהשוטרים לא הסתפקו בהכנעתו והתנפלו עליו כשהם מכים ובועטים בו בתורות. עוד שוטרים הצטרפו למהומה והמשיכו להכות אותו במשך כמה דקות.

התקרית הייתה יכולה להישאר רחוקה מעיני הציבור ולהסתיים בתלונה, אלמלא תועדה מהאוויר על ידי הליקופטר של חברת חדשות מקומית שהבליח לאזור. בעקבות פרסום הסרטון ביום חמישי האחרון, הושעו השוטרים מתפקידם והמשטרה פתחה בחקירה.

עוד בעולם בוואלה חדשות:
היסטוריה בפנמה: אובמה וקסטרו נפגשו בפתח הוועידה
ספרד: נחשף תא טרור שתכנן פיגועים נגד יהודים בברצלונה
צפו: טורנדו קטלני מכה במדינת אילינוי שבארה"ב

עשרה שוטרים בקליפורניה הושעו מתפקידם לאחר שהכו חשוד ששכב על הרצפה. רויטרס
צילום אווירי של המרדף/רויטרס

"אני מבקש מכם להיאזר בסבלנות בעודנו ממשיכים לנהל חקירה הוגנת", אמר שריף המחוז, ג'ון מקמהון, שהביע זעזוע ממה שנראה בסרטון. "זה לא עומד בקנה אחד עם המדיניות שלנו. אני מבקש מכם שתתנו לנו לנהל את החקירה הזאת ואני מבטיח לכם שאם נגלה שאחד מהשוטרים שלנו עבר על החוק, ננקוט בפעולות".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עשרה שוטרים בקליפורניה הושעו מתפקידם לאחר שהכו חשוד ששכב על הרצפה. רויטרס
"זה מאוד קשה לעתים לשלוט ברגשות שלך"/רויטרס

מקמהון לא השתמש בתירוצים אך ניסה לספק הסברים להתנהגות השוטרים הפועלים תחתיו. "זה קשה לשלוט באדרנלין שלך לאחר שאתה מנהל מרדף במהירות גבוהה במצבים משוגעים, כשאתה פוגע בתמרורים ואתה על-סף התנגשות, ואז עוד ממשיך במרדף רגלי. כשאתה תופס לבסוף את החשוד זה עשוי להיות מאוד קשה לשלוט ברגשות שלך. לא שזה תירוץ למה שקרה אתמול, אבל זה ללא ספק אתגר ששוטרים וגורמי אכיפת החוק ברחבי המדינה מתמודדים עמו באופן יומיומי", אמר. עוד הוסיף השריף כי יתכן שאקדח הטייזר היה בלתי יעיל נגד החשוד בגלל שהוא לבש בגדים רפויים.

פוסוק, שסבל משריטות וחבלות, קיבל טיפול בבית החולים המקומי, ועם שחרורו נכלא בגין החזקת רכוש גנוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully