וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקת בת חודש אושפזה במצב קשה בחיפה, אביה נעצר

9.4.2015 / 11:45

האב נעצר בחשד שטלטל את התינוקת. חשדה של רופאה בבית החולים בני ציון התעורר לאחר שאיתרה דימום מוחי שעשוי להיגרם מפגיעה מכוונת. בית המשפט הורה לשחררו בתנאים מגבילים וביקר את המשטרה על המעצר הנמהר

בית החולים רוטשילד בחיפה. שרון בוקוב
הרופאה חשדה שהדימום נגרם מפגיעה מכוונת. בית החולים בני ציון/שרון בוקוב

אב בן 30 מחיפה נעצר אתמול (רביעי) בחשד שטלטל את בתו בת החודש וגרם לה לפציעה קשה, זאת לאחר שהיא הובאה לבית החולים בני ציון כשהיא סובלת מדימום מוחי. האב, הנחשד בתקיפת קטין ובגרימת חבלה על ידי אחראי, שוחרר היום בתנאים מגבילים. הוא מכחיש את החשדות המיוחסים לו.

הורי התינוקת הביאו אותה אתמול לבית החולים והיא אושפזה במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. הרופאה שטיפלה בה חשדה כי הדימום נגרם מהתעללות. היא דיווחה על כך למשטרה, ומפקד תחנת חיפה, ניצב-משנה אבי אדרי, הורה לפתוח בחקירה. שני ההורים נחקרו, אך האם אינה חשודה לפי שעה.

אמש הועברה התינוקת להמשך טיפול בבית החולים רמב"ם, ואושפזה שם במחלקת הילדים כשמצבה הכללי טוב. בהמשך היום היא תעבור סדרת בדיקות במטרה להבין אם הפגיעה נגרמה כתוצאה מתקיפה או בנסיבות טבעיות. לטענת פרקליטו של האב, רופא בכיר בבית החולים העביר לו חוות דעת שלפיה הפגיעה נבעה מבעיה כרונית ומלידה קשה ולא מהתעללות. במשטרה ממתינים לתוצאות הבדיקות על מנת לקבוע אם יש חשד ממשי להתעללות.

עוד בוואלה חדשות:
החיפושים אחר הישראלית בתאילנד: "זוהתה גופה"
מפקד אוגדת הגליל: מלחמה תחזיר את לבנון 200 שנה אחורה
לא עברתם בדיקת חמץ קפדנית? לא תיכנסו ל"שערי צדק"

אילוסטרציה. ShutterStock
יש ראיות המצביעות על כך שלידת התינוקת הייתה קשה/ShutterStock

בית משפט השלום בעיר הורה לשחרר את האב חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בחמישה ימים. בהחלטת השופט הוא מתח ביקורת על כך שהמשטרה מיהרה לעצור את האב לפני שהרופאים עצמם יודעים לומר בוודאות ממה נגרם הדימום של תינוקת וכשיש ראיות המצביעות על כך שלידתה הייתה קשה. "אמנם רופאה כתבה שקיים חשד שמדובר בפגיעה מכוונת, אך מדובר בחשד כללי ובלתי-מבוסס שאיננו מגיע אפילו לרמה של חשד סביר", כתב השופט.

בהחלטה צוין מקרה שעלה בחקירת המשטרה שבו דחף לכאורה האב את אשתו בעת שהתינוקת הייתה בידיה וגרם לישיבתה יחד עם התינוקת. בהקשר זה טען השופט כי הוא רואה בחומרה את המעשה של האב כלפי רעייתו, אולם הוא הוסיף: "אין כל ראיה שכתוצאה מאירוע זה נגרם נזק כלשהו לתינוקת".

"מדובר באדם בעל עבר נקי, ושוכנעתי הן מדברי רעייתו, הן מדברי חמותו והן מדברי אביו שמדובר באדם נורמטיבי", סיכם השופט. "שמעתי את החשוד עצמו ושוכנעתי מדבריו שאין מדובר בחשד סביר שהוא טלטל את בתו במשך תקופה ארוכה עד כדי גרימת הנזק התוך-מוחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully