וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם כך פרצו האקרים רוסים ליומן של הנשיא אובמה?

בכיר אמריקני אמר ל-CNN כי ההאקרים הרוסים שפרצו על פי החשד באוקטובר האחרון לרשת המחשבים של הבית הלבן, ניצלו פרצת אבטחה במחשבים של מחלקת המדינה. מדובר באחת הפעולות המתוחכמות ביותר שבוצעו נגד מערכות של הממשלה האמריקנית

הבית הלבן. AP
"הם ביקשו גישה, ומישהו נתן להם אותה". הבית הלבן/AP

שישה חודשים לאחר שהתעורר החשד שהאקרים רוסים פרצו לרשת המחשבים של הבית הלבן, נראה כי הפריצה הייתה משמעותית מששוער. בכיר אמריקני הבקיא בפרטי החקירה אמר אמש (שלישי) ל-CNN כי הם ניצלו פרצה במחשבים של מחלקת המדינה ונחשפו בין היתר בזמן אמת לפרטי הלו"ז של הנשיא ברק אובמה. בעוד שמידע כזה אינו נחשב מסווג, הוא רגיש ביותר ויש לו ערך רב בעיני סוכנויות מודיעין.

ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 24 במרץ 2015. רויטרס
נחשפו ללו"ז של אובמה/רויטרס

עם היוודע דבר הפריצה באוקטובר האחרון, מסרו בבית הלבן שהיא השפיעה רק על מידע שאינו מסווג. אלא שהדיווח הנוכחי חושף כי הפריצה הייתה משמעותית מששיערו. החוקרים מאמינים כי מקור הפריצה בהודעה שנשלחה מחשבון הדואר של מחלקת המדינה, שעליו השתלטו ההאקרים. "כל כך הרבה פעמים הסינים וגורמים אחרים השתלטו על המערכות שלנו על ידי התחזות למישהו אחר, ואז הם ביקשו גישה, ומישהו נתן להם אותה", אמר בינואר האחרון מנהל המודיעין הלאומי האמריקני, ג'יימס קלפר.

החשד שמדובר בהאקרים בשירות הממשלה הרוסית פורסם לראשונה בסוף אוקטובר בעיתון "וושינגטון פוסט". הבולשת הפדרלית (ה-FBI) וכל סוכנויות המודיעין במדינה היו מעורבות בחקירת הפריצה, שאותה הגדירו כאחת הפריצות המתוחכמות ביותר שבוצעו נגד מערכות של הממשלה האמריקנית. כפי שנעשה לרוב בפעילות סייבר מסוג זו, היא נותבה דרך מחשבים ברחבי העולם כדי להסוות את עקבותיהם של הפורצים. יחד עם זאת, החוקרים מצאו סימנים המעידים על כך שמדובר בהאקרים שפעלו בשירות הממשלה הרוסית.

דובר הסוכנות לביטחון לאומי סירב להגיב לפרסום ב-CNN וכך גם מחלקת המדינה והשגרירות הרוסית בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully