וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אמני גרילה מציבים פסל של סנודן באתר הנצחה בניו יורק

אמנים אנונימיים מיקמו את ראשו העשוי ברונזה של המדליף האמריקני באנדרטה לזכרם של חללי מלחמת העצמאות האמריקנית בפארק בברוקלין. הרשויות מיהרו לכסות אותו ולהוציאו מהאזור

צילום מסך

הרשויות בניו יורק פירק אתמול (שני) פסל של המדליף האמריקני אדוארד סנודן שהוצב על ידי אמני מחתרת באתר הנצחה בפארק ציבורי בברוקלין. קבוצת האמנים מיקמו באישון לילה את ראשו של סנודן העשוי ברונזה באנדרטה לזכרם של חללי מלחמת העצמאות האמריקנית. כמו כן, בתחתית העמוד נחרת שמו של סנודן, עובד הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) לשעבר שחשף בשנת 2013 את תכנית הריגול שמפעליה ארצות הברית אחר אזרחיה.

פסל של המדליף אדוארד סנודן שהוצב בפארק בניו יורק, 06 באפריל 2015. רויטרס
פסלו של סנודן שהוצב בפארק בברוקלין/רויטרס

"עדכנו את האנדרטה כדי להאיר את אלו שהקריבו את חייהם במאבק נגד הדיקטטורים של ימינו", מסרו האמנים האנונימיים לבלוג "ניו יורק אנימל". "יותר מדי פעמים אנשים שניסו לעשות זאת סומנו כפושעים במקום להיות מונצחים בברונזה". הפסל היה עשוי מטיח ושקל כמעט 45 קילוגרמים ועד שעות אחר הצהריים הוא כוסה בבד כחול. זמן קצר לאחר מכן הוא הוצא מהאזור על ידי הרשויות.

סנודן בן ה-31 חי בגלות ברוסיה מאז 2013. הוא הביע בעבר את רצונו לשוב לארצות הברית, אולם הוא חושש מפני משפט לא הוגן שיערך לו בגין הדלפת הסודות המודיעיניים, שגרמו לסערה גם באירופה, לאחר שהתגלה כי וושינגטון עקבה גם אחרי בעלות בריתה ביבשת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פסל של המדליף אדוארד סנודן שהוצב בפארק בניו יורק, 06 באפריל 2015. רויטרס
הרשויות מיהרו לכסות את הפסל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully