וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילוי קצת אחר לפסח: פסטיבל הצגות הילדים שוב כבש את חיפה

6.4.2015 / 14:43

כבר 25 שנים מתהדרת עיר הכרמל בפסטיבל הצגות הילדים הבינלאומי, שמושך אליו עשרות אלפי צופים. "פעם הייתי באה עם הילדים, והיום עם הנכדים", סיפרה אחת המבקרות. בפסטיבל, שיימשך כל חול המועד, יועלו שש הצגות בבכורה. "בילוי איכותי, רחוק מהרעש"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

מנהג חג, מסוג אחר: כבכל שנה ב-25 השנים האחרונות מציינים בעיר הכרמל את "פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים" – אירוע שמושך אליו אלפי הורים וילדים, שמבקשים בילוי קצת שונה לימי חול המועד.

מיה פרנקל, שהגיעה עם נכדיה לתיאטרון העירוני של חיפה, לא פספסה אף פסטיבל מאז שזה החל. "בשנים הראשונות הייתי באה עם הילדים שלי וכעת אני באה עם הנכדים. אני ממש מחכה שיגיע כבר פסח כדי להגיע לפסטיבל", אמרה ונכדה רועי, בן ה-6, הנהן בהסכמה.

על הבמות הפתוחות הציגו במקביל מספר הצגות של תיאטרוני רחוב, לא רק מישראל אלא גם מאיטליה, גרמניה, ספרד ואפילו בולגריה. בתוך האולם הגדול, על הבמה המרכזית, התחוללה סערה עם ברקים ורעמים כש"החמור שכולו תכלת", גיבור סיפורו של נחום גוטמן, דהר ונעלם לבעליו, היקה היינריך מבה, דוור המושבה. מסעו המרגש של החמור הומחז ועובד בצורה מיוחדת, ועלה אתמול לראשונה כהצגת הדגל של הפסטיבל. רוחה של ההצגה מאפיינת את הפסטיבל כולו.

עוד על פסח
זמן מדבר: אטרקציות ופעילויות לפסח בדרום הארץ
חג ללא תשלום: אירועי חינם לפסח ברחבי הארץ
התחזית לחול המועד: היום חם, מחר שרבי ובחמישי - טפטוף

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, ההצגה חמור שכולו תכלת. כפיר בולוטין,
מתוך ההצגה "החמור שכולו תכלת"/כפיר בולוטין

"הקו שלנו מעט שונה מהקו של הצגות הילדים היום", הסביר איציק וינגרטן, המנהל האמנותי של הפסטיבל. "אנחנו לא מתחרים בטלוויזיה ובמשחקי מחשב. צריך לזכור שאנחנו עושים תיאטרון. התפאורה צריכה להיות נכונה עם עולם של דימויים שמהדהדים, והרבה דמיון. אנחנו, המבוגרים, לעתים מביאים את הילדים למקומות פחות נכונים, לטעמי. הקו שמנחה אותי בבחירת ההצגות הוא לבחור יוצרים מעניינים ולתת הרבה כבוד לילדים וגם להוריהם", אמר וינגרטן. הוועדה האמנותית שכללה את לצד וינגרטן את עמית זרקא, טל ברנר ונויה לנצט בחרה שישה מחזות מקוריים מתוך כ-150 מחזות שהוגשו.

לדברי מארגני הפסטיבל, "המחזות שנבחרו הינם מפרי עטם של יוצרים צעירים שהשפה התיאטרלית שלהם היא ייחודית". הם הועלו בבכורה עולמית בפסטיבל וקיבלו תמיכה וליווי אמנותי.

שש ההצגות שמוצגות בבכורה עולמית הן: "סיפורי סבתא וסבא גם" מאת ובבימויו של אילון קורח, "אבא בורח עם הקרקס" מחזה על פי ספרם של אתגר קרת ורות מודן ובבימויו של דיויד בילנקה, "גור חתול אדם ארוך שיער" עיבוד לספרו של אתגר קרת ובבימויו של עופר עמרם, "התיאטרון של אמיליה" מאת ובביצוע אורית ליבוביץ'-נוביץ, "הסיפור על יאללה ורגע" מאת יעל אלפנבאום ובבימויה של הדס קריידלמן-גלבוע ו"ג'ירפה עפה" על פי סדרת הספרים של נורית זרחי, בבימויו של לביא זיטנר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
פסטיבל הילדים בחיפה, אפריל 2015. שלומי גבאי
מופעים ברחבת הפסטיבל/שלומי גבאי
פסטיבל הילדים בחיפה, אפריל 2015. שלומי גבאי
נהנים מתיאטרוני רחוב/שלומי גבאי

בשנים האחרונות פוקדים את הפסטיבל כ-70-60 אלף מבקרים, חלקם הגדול מגיעים לצפות בתיאטרוני הרחוב הפתוחים לקהל. "זה אירוע מקסים ומושקע", אמרה מיכל אברהם מחיפה שהגיעה לפסטיבל עם בעלה ושלושת ילדיהם. "אנחנו לא מתקרבים להצגות הרועשות שבהיכל הספורט, דוגמת 'סמי הכבאי'", הסבירה את בחירתה בפסטיבל. "אנחנו מחפשים תיאטרון איכותי, רגוע ולא רועש. לפסטיבל הצגות הילדים התחלתי לבוא כשהייתי נערה וכעת עם הילדים יש לי תירוץ להמשיך ולבוא. עבורי הוא הפך כבר לחלק מפסח".

ואכן ניכר שעבור משפחות חיפאיות רבות הפסטיבל הפך עם השנים חלק מחול המועד. כך גם לירן דוידוביץ' שהגיע עם ילדיו עידו ושירה. הילדים יצאו מהצגת הבכורה של "הרפתקאות חמור שכולו תכלת" מחייכים בגלל ההצגה המצחיקה. בפינה אחרת של מתחם הפסטיבל, הפרוש סביב התיאטרון והספרייה העירונית, התמוגגו מאושר ילדי משפחת אברהם מהישוב מסד שבגליל התחתון. "אנחנו מגיעים הנה בכל שנה. יש כאן אווירה מיוחדת ואנחנו מאוד אוהבים תיאטרון".

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, ההצגה חמור שכולו תכלת. כפיר בולוטין,
פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, ההצגה חמור שכולו תכלת/כפיר בולוטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully