וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ביפן: בת 100 סיימה מקצה שחיה של 1,500 מטרים

מייקו נגאווקה הפכה לבת המאה הראשונה בהיסטוריה שמשלימה את התחרות, שבה התמודדה לבדה וסיימה אותה תוך שעה ו-16 דקות. "אני רוצה לשחות עד גיל 105, אם אחיה כל כך הרבה זמן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מייקו נגאווקה אחרי המשחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אישה בת מאה מיפן השלימה מקצה שחייה בסגנון חופשי של 1,500 מטרים והיא האישה הראשונה בעולם בגיל שמגיע להישג זה. זאת, 20 שנה אחרי שהיא החלה לעשות ספורט זה. מייקו נגאווקה סיימה בסוף השבוע האחרון את התחרות שבה השתתפה לבד תוך שעה ו-16 דקות והתקיימה במחוז אהימה, שבמערב המדינה.

"אני רוצה לשחות עד גיל 105, אם אחיה כל כך הרבה זמן", סיפרה נגאווקה המאושרת לסוכנות הידיעות היפנית קיודו. הסוכנות דיווחה כי ההישג שלה צפוי להיכנס לספר השיאים של גינס. נגאווקה, שפרסמה בשנה שעברה ספר ששמו "אני בת מאה והשחיינית הפעילה הטובה ביותר בעולם", מכירה מקרוב את התחרות – בשנה שעברה היא השלימה את אותו המרחק בבריכה אולימפית.

נגאווקה היא רק אחת ממספר גדל והולך של אזרחים קשישים ביפן, שנהנים מחיים ארוכים ובריאים. על פי נתוני הממשלה, בספטמבר האחרון נמנו 59 אלף אזרחים בני מאה ויותר במדינה – כלומר, 46 מתוך 100 אלף איש במדינה נמצאים בעשור ה-11 לחייהם ומעלה, בהם כמה שנותרו פעילים מבחינה גופנית. בשבוע שעבר הלכה לעולמה מיסאו אוקוואה, האישה הזקנה בעולם. שחגגה רק בחודש שעבר את יום הולדתה ה-117 עם חברים ובני משפחה באוסאקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully