וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אדם חולץ מלב האוקיינוס אחרי 60 ימים

משמר החופים איתר את לואיס ג'ורדן בן ה-37 כ-100 קילומטרים מקרוליינה הצפונית לאחר שספינה גרמנית זיהתה אותו. ג'ורדן צף על גוף הספינה, שהתפכה לאחר שהתורן קרס בסערה. ומה אכל ג'ורדן כדי לשרוד?

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אדם שנעדר בלב ים במשך יתר מחודשיים נמצא על ידי משמר החופים האמריקני בסוף השבוע שעבר כשהוא צף על סירת המפרש ההפוכה שלו כמאה קילומטרים מחופה של קרוליינה הצפונית. גורמים במשרד החופים בפורטסמות', וירג'יניה, אמרו כי הם קיבלו דיווח מספינה גרמנית שזיהתה את לואיס ג'ורדן בן ה-37 ואת סירתו ממזרח לקייפ הטרס. להפתעת המחלצים, מצבו של ג'ורדן היה טוב.

שרד 66 יום בלב האוקיינוס. רויטרס
יצא לדוג באוקיינוס. לואיס ג'ורדן/רויטרס

מסוק של משמר החופים שהמריא מקרוליינה הצפונית הגיע לסירה וחילץ את ג'ורדן, שפונה לבית החולים בנורפולק, וירג'יניה. קריסטין פקורה, דוברת מטעם משמר החופים, מסרה כי ג'ורדן סובל מפציעה בכתף, אך היא לא מסרה פרטים נוספים על אודות מצבו. ג'ורדן יצא לדוג באוקיינוס לפני כחודשיים מביתו בקונווי שבקרוליינה הדרומית, אולם סירת המפרש שלו איבדה את התורן שלה והתהפכה בסופה שפקדה את האזור. במהלך ההתהפכות הוא שבר את כתפו, ולכן לא יכול היה לתקן את התורן.

"ניסיתי לאסוף מי גשמים, אולם בכל פעם הגלים פגעו בספינה". הוא הוסיף כי "הגלים הכניסו מי מלח למים הנקיים שלי והיה להם טעם רע". ג'ורדן התבסס במהלך החודשיים הללו על דגי האוקיינוס. "הם לא שיתפו פעולה, אולם הם נמשכו לבגדים שתליתי לייבוש על הספינה", סיפר. "כשהם היו מתקרבים, הייתי תופס אותם בידיי בקלות ואוכל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully