וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: עד 2070 - איסלאם תהפוך לדת הגדולה בעולם

דוח של מכון מחקר אמריקני קובע כי עד 2050 המוסלמים יהוו עשירית מאוכלוסיית אירופה וכי פחות ממחצית מהאוכלוסייה בבריטניה, בצרפת ובהולנד תהיה נוצרית. הסיבה: שיעורי ילודה גבוהים

מוסלמים בבריטניה. GettyImages
יהיו רוב עד 2050. מוסלמים מתפללים בבריטניה/GettyImages

עד שנת 2070 יהיו יותר מוסלמים מנוצרים ברחבי העולם – כך קובע מחקר חדש שפורסם על ידי מכון המרכז האמריקני "Pew". על פי המחקר, מספר המוסלמים ברחבי העולם יגדל עד אז פי שניים יותר מאשר יתר אוכלוסיית העולם, שצפויה לגדול ב-35% במהלך ארבעת העשורים הבאים. עוד העלה המחקר כי עד 2050, המוסלמים יהוו עשירית מאוכלוסיית אירופה.

כמו כן, על פי המחקר, בעוד 45 שנים ישתנה בכמה מדינות הרוב הדתי ומספר המדינות בעלות הרוב הנוצרי ירד מ-159 כיום ל-151. המחקר קובע כי עד 2050 פחות ממחצית מהאוכלוסייה בבריטניה, בצרפת, בהולנד, באוסטרליה, בניו זילנד, בבוסניה, במקדוניה ובבנין תהיה נוצרית. על פי המחקר, הסיבות לכך הן האוכלוסייה המוסלמית הצעירה ושיעורי הילודה הגבוהים בקרבה – 3.1 ילדים עבור אישה. זאת, בהשוואה ל-2.7 ילדים שמביאה לעולם אישה נוצרייה.

בדוח נכתב כי "דתות עם מאמינים רבים במדינות מתפתחות – שם שיעורי הילודה גבוהים ותמות התינוקות צונחת בהדרגתיות – צפויות לגדול במהירות". עוד נכתב כי "רוב צמיחת האוכלוסייה הנוצרית והמוסלמית תתרחש באפריקה שמדרום לסהרה". כמו כן, הדוח טוען כי מספרם של האתאיסטים, האגנוסטים ואלו שלא מזוהים עם דת מסוימת ינצח מ-16% כיום ל-13%.

עוד ידיעות מהעולם
אחרי יותר משנה: פידל קסטרו נראה בציבור והזים שמועות על מותו
איראן סותרת את ארה"ב: הסנקציות יוסרו מידית - ולא בהדרגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully