וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפליקציה שמאפשרת להפעיל סמארטפון בתנודות ראש

6.4.2015 / 7:49

תאונה ביתית הותירה את גיורא ליבנה משותק מהכתפיים ומטה. צפייה אקראית בטלוויזיה הסתיימה בסטארט-אפ ומוצר המאפשר שליטה מלאה בטלפונים חכמים באמצעות תנודות ראש, ובעיקר תקווה לחיים עצמאיים: "כשהשגנו פריצת דרך, קפצתי מכיסא הגלגלים מרוב שמחה". דיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

לפני תשע שנים, כשהוא בשיא אונו, טיפס גיורא ליבנה על סולם בשעה שביצע עבודת שיפוץ בבית חברו. "הסולם החליק, נפלתי ונפגעתי בשתיים מחוליות הצוואר", משחזר ליבנה בן ה-65. "נותרתי משותק מהכתפיים ומטה ללא יכולת להזיז את ידיי ורגליי".

ליבנה, מהנדס חשמל מחיפה, הוא בוגר הטכניון וסגן אלוף במילואים. אחרי שירות קבע בחיל הים הוא מצא את עצמו לפתע חסר עצמאות לחלוטין, תלוי בבני משפחה ובסייעים שמלוויים אותו. "כל חיי עבדתי עם מחשבים ועם הטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש, ופתאום ביום בהיר אחד הכול קפא עבורי. נעמדתי במקום ולא התקדמתי עוד. נשארתי מאחור, תלוי לחלוטין במטפל שלי", הוא מספר.

התפנית החיובית הגיעה שש שנים אחרי הפציעה הקשה. ברגע אחד חייו השתנו שוב והוא הגיע למצב שבו הוא יכול להפעיל טלפון חכם, עם כל היישומים שבו, בעזרת תזוזות ראש קטנות. עבור ליבנה, מדובר בשינוי דרמטי שמאפשר לו טווח רחב של פעולות המקנות לו עצמאות ופרטיות.

אייטם על אפליקציה מיוחדת ללא מגע. מערכת וואלה!
"כשהשגנו פריצת דרך, קפצתי מכיסא הגלגלים מרוב שמחה"/מערכת וואלה!

"לפני שלוש שנים צפיתי בתכנית 'צינור לילה' בטלוויזיה", נזכר ליבנה, "הופיע שם בחור צעיר שהראה כיצד הוא משחק בטלפון בתנועות ראש. צלצלתי להפקת התכנית וביקשתי את מספר הטלפון שלו. התקשרתי אליו מיד ושאלתי אותו: 'תוכל לעשות כך שאוכל להפעיל את הטלפון החכם בתנועות ראש?' הוא ניסה להתחמק, אבל לחצתי עליו".

השיחה בין השניים לא נעצרה שם. עד מהרה התברר כי ליבנה ובן שיחו, עודד בן-דב, גרים באותה שכונה בחיפה. בן-דב הגיע לביתו של ליבנה, וכעבור זמן קצר נשבה ברעיון ובאתגר שהוצב בפניו.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

השניים פתחו ביחד את חברת "ססמי", צירפו אליהם את ולדי אוסטרובסקי כמפתח ראשי והחלו בפיתוח אפליקציה שביכולתה להפעיל טלפון חכם באמצעות תנועות ראש. זאת, על ידי שימוש במצלמה הקדמית של הטלפון. "הטלפון מנתח את התנועה ולפיה הוא שם את הסמן במקום הרצוי על המסך", מסביר ליבנה. "כל אייקון שיש על הטלפון, יש לי אפשרות להפעיל דרכו את המכשיר. אני יכול לעשות כל דבר שניתן לעשות עם האצבעות". נכון להיום יש 15 מכשירי טלפון כאלה ברחבי העולם: אוסטרליה, דרום אפריקה, קנדה, בריטניה וישראל.

ליבנה מודה כי לא האמין שכך יתגלגלו הדברים. "בתחילת הדרך זה היה חלום שכלל לא הייתי בטוח שיוכל להתגשם. במשך זמן רב התוכנה לא היתה מספיק רגישה לתנועות הראש שלי, ולא הצלחתי להפעיל אותה", הוא אומר. "רק לפני פחות משנה המפתח שלנו מצא את הדרך לכך באותו רגע קפצתי מכיסא הגלגלים מרוב שמחה", הוסיף בהומור.

לדבריו, התפעול קל ונוח מאוד, וכבר בתוך חמש דקות אנשים לומדים להשתמש במכשיר באמצעות האפליקציה שפיתחו. "הזמן שלוקח ללמוד להפעיל את הטלפון באמצעות תנועות ראש, אורך כמו הזמן שלוקח להפעיל אותו באמצעות האצבעות. בשני המקרים זה עניין של תרגול וכשרון טכני. ילדים שמקבלים לידיהם את הטלפון עם האפליקציה מתחילים להפעיל את הטלפון תוך דקות ספורות".

"הפכתי לאדם עצמאי יותר"

ליבנה מספר בהתרגשות כי הפיתוח של ססמי מאפשר לאנשים במצבו לחיות באופן עצמאי יותר. "הפן החברתי הוא הראשון במעלה עבורנו בחברה. כשראיתי ילד נכה, בן 11, שלראשונה בחייו הצליח לשחק עם אחיו, זה גרם לי אושר עילאי", הוא מסביר. "עד היום הוא לא היה חלק מחוויית המשחק שלהם, והיום הוא כמוהם. יש כל כך הרבה דברים שאדם רגיל לא מרגיש; בשבילכם להרים טלפון זו פעולה שנעשית כלאחר יד, בלי לחשוב עליה. אני הייתי צריך בשביל זה לקרוא למטפל שלי. ומה אם הוא ישן, יצא רגע מהבית, או התיישב לאכול? הייתי מנוטרל".

השימוש באופן עצמאי בטלפון פתח עבורו שלל אפשרויות שנלקחו ממנו מאז הפך לנכה. "כל השימושים היומיומיים שדורשים ידע בעברית, כמו ווטסאפ והודעות טקסט, היו מחוץ לתחום עבור המטפל שלי. הוא לא היה יכול לתפעל, וגם בשאר השימושים הייתי תלותי לגמרי. היום אני עושה הכול לבד. באמצעות הטלפון אני מפעיל גם כל מה ש'בית חכם' יכול להפעיל: טלוויזיה, מזגן ועוד. הפכתי לאדם עצמאי בהרבה מובנים".

לפני כחצי שנה גייסה החברה יותר מ-150 אלף שקל באמצעות אתר גיוס ההמונים אינדיגוגו. האמון הציבורי לא נעצר כאן, ותוך כדי הגיוס זכה הסטארט-אפ במיליון דולר בשל זכייתם בתחרות בינלאומית של ענקית התקשורת ורייזון. בעקבות כך החליטו בססמי כי את הכסף שגייסו יתרמו ויעניקו טלפונים עם האפליקציה שפיתחו לאנשים שנזקקים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully