וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בארה"ב: אישה שעברה הפלה תישלח לכלא בגין המתת עובר

בית משפט במדינת אינדיאנה גזר 20 שנות מאסר על פארווי פאטל בת ה-33, שעברה הפלה ביולי 2013 והשליכה את העובר לפח. פרקליטיה טענו כי היא נתקפה בהיסטריה כשהבינה שהיא בהיריון. "נשים לא צריכות להיכנס בגלל זה לכלא"

פורווי פטל, תושב אינדיאנה שנשלחה ל-20 שנות מאסר בגין הפלה. טוויטר, צילום מסך
פורווי פטל/צילום מסך, טוויטר

בית משפט במדינת אינדיאנה גזר ביום שני האחרון 20 שנות מאסר על פורווי פטל בת ה-33 בגין המתת עובר והזנחת ילדים. פאטל היא האישה הראשונה בארצות הברית שמואשמת, מורשעת ונשפטת בגין המתת עובר. פעילים לזכויות נשים אמרו כי הקביעה מדגישה כיצד התביעה ברחבי ארצות הבית משתמשת בחוקים שנועדו להגן על נשים הרות כדי להאשים אותן בהפסקת הריון או פגיעה לכאורה בעובר שטרם נולד.

פטל נעצרה בחודש יולי 2013 אחרי שהגיעה לטיפול נמרץ בבית חולים בעיר מישווקה כשהיא מדממת קשות. על אף שבהתחלה היא הכחישה כי היא בהיריון, לבסוף הודתה פאטל לשירותי הרפואה כי היא עברה הפלה והשליכה את העובר לפח האשפה. לפי סו אלן בראונלין, רופאה ונשיאת ארגון "הקואליציה הדתית של אינדיאנה לצדק בסוגיות רבייה", פאטל הייתה ככל הנראה בשבוע ה–23 עד ה–24 להריונה. עם זאת, התביעה טענה בפתיחת המשפט כי פטל הייתה בשבוע ה–25. ביום שני אישרה התביעה כי התינוק מת שניות לאחר שנולד.

עורכי דינה של פאטל טענו כי היא נכנסה להיסטריה לאחר שהבינה שהיא בהיריון. פאטל הגיעה ממשפחה הינדית שמרנית, שאינה רואה בעין יפה קיום יחסי מין מחוץ לנישואים, והיריונה היה כתוצאה מרומן עם עמית לעבודה. "הרשעתה של פאטל היא עונש למי שעברה הפלה וחיפשה טיפול רפואי – דבר שנשים לא צריכות להיכנס לכלא בגללו", מסרה דיפה לייר, פעילת זכויות נשים באוניברסיטת מרילנד.

חרף טענותיה שלפיהן היא ילדה עובר, התביעה קבעה כי פאטל הולידה יצור חי והיא הואשמה בהזנחתו. כמו כן, התביעה טענה כי פאטל הזמינה תרופות להפסקת היריון מהאינטרנט, אולם בדיקת רעלים בגופה לא הצליחה למצוא עדויות לכך שהיו תרופות כלשהן במערכת הדם שלה.

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully