וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזעקה לצדק של משפחת אלימלך נותרה ללא מענה

2.4.2015 / 10:22

18 שנה חלפו מאז נרצחה הדוגמנית ענת אלימלך בידי בן זוגה. אביה, אבי אלימלך, פנה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבחון מחדש את הכשלים שליוו את הפרשה, ונענה במכתב שהדף את כל טענותיו. "למערכת אין אומץ לבדוק את עצמה". הסיפור המלא במגזין סוף השבוע של וואלה

במשך 18 שנים נלחם אבי אלימלך על חפותה ושמה הטוב של בתו ענת אלימלך, שנרצחה ביריות בידי בן זוגה, הספר דוד אפוטה, שהתאבד לאחר מכן. הרצח של הדוגמנית וכוכבת הילדים המצליחה זעזע אז מדינה שלמה, אבל המדינה המשיכה הלאה, ואילו הזעזוע הפרטי של אלימלך נמשך יום יום, שעה שעה. אלימלך מוכה היגון נאלץ להתמודד עם שרשרת בלתי פוסקת של מחדלים שמלווה אותו מאז היום הטראגי ההוא, בדצמבר 1997. מחדל ששיאו בקביעה הראשונית המוטעית של המשטרה כי בתו היא שרצחה את בן זוגה, והמשכו בטיפול הכושל במכון הפתולוגי, באיברים שנעלמו מגופתה של בתו, בקבורתה בחלקת המתאבדים ובהחלטה לסגור את התיק נגד אחיו של הרוצח, יוסי ושמואל, ששיבשו הליכי משפט כשנטלו מגופתו את האקדח והציבו אותו בידיה הדוממות של ענת. אולי מתוך תקווה לזכות במעט נחמה ותחושה של סגירת מעגל, הפנה ב-2013 האב השכול את כל הטענות האלה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. כעבור זמן רב הגיעה התשובה המיוחלת מהיועץ.

אבי אלימלך אביה של ענת אלימלך בביתו בגבעת זאב, מרץ 2015. יותם רונן
"שנתיים משכו אותי עם העוזרים שלהם, בסוף הם שולחים לי מכתב שהדעת לא סובלת". אבי אלימלך/יותם רונן

"שנתיים משכו אותי עם העוזרים שלהם, בסוף הם שולחים לי מכתב שהדעת לא סובלת", אמר אלימלך. "הוא החפיפניק הכי גדול שאני מכיר. הוא כותב לי 'משתתף בצער המשפחה'. אני לא רוצה את ההשתתפות שלו בצערי. לא ביקשתי את הרחמים שלו. אני עדיין מצפה לתשובה בנוגע לארבע שאלות: התנהלות המשטרה, התנהלות הפרקליטות וסגירת התיק, התנהלות המכון הפתולוגי וגניבת חלקי הגופה והתנהלות חברת קדישא. למערכת אין אומץ לבדוק את עצמה". לדברי אלימלך ופרקליטתו, ד"ר יפעת ביטון, מדובר במכתב רצוף באי דיוקים ועבודה לא יסודית מצד משרד היועץ. השורה התחתונה במכתב שעליו חתום חגי הרוש, עוזרו של היועץ המשפטי לממשלה היא זו: "לא מצאנו מקום למעורבות נוספת של לשכתנו".

מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר בתגובה: "ראשית, נבקש להביע צער על הכאב והסבל שהיו מנת חלקו של מר אלימלך בשנים שחלפו מאז מות בתו ענת. סבלו וכאבו ניכרים וברורים ואין בהחלטתנו המשפטית כדי ללמד דבר על חומרת המעשים או על עומק הטרגדיה. לאחרונה פנה מר אלימלך פעם נוספת ליועץ המשפטי לממשלה וביקש לשוב ולבחון חלק מטענותיו. לאחר קבלת מכלול ההתייחסויות הרלוונטיות, נשיב למר אלימלך".

הסיפור המלא יפורסם במגזין סוף השבוע של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully