וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנה וחצי: ארה"ב הסירה את אמברגו הנשק ממצרים

הבית הלבן הודיע כי הנשיא אובמה שוחח עם א-סיסי ומסר לו כי משלוחי הנשק שהוקפאו לאחר ההפיכה ב-2013 יחודשו. קהיר תקבל מטוסי קרב, טנקים וטילים מתקדמים, שיסייעו לה במאבק בארגוני הטרור בסיני

עריכה: יאיר דניאל

(חצי האי סיני, לאחרונה: צבא מצרים נלחם בארגוני טרור ובמבריחי סמים)

ארצות הברית תסיר את אמברגו הנשק שהטילה על מצרים לאחר ההפיכה הצבאית ב-2013 – כך מסר אמש (שלישי) הבית הלבן. הבית הלבן הודיע כי הנשיא ברק אובמה שוחח אתמול עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ואמר לו כי יוסר האיסור על אספקת מטוסי הקרב, טנקים וטילים לקהיר שנכנס לתוקף באוקטובר 2013. כמו כן, אובמה יבקש מהקונגרס להעביר סיוע צבאי בסך 1.3 מיליארד דולר למצרים שנאבקת בארגוני טרור בחצי האי סיני.

ההחלטה של אובמה תאפשר את השלמת המשלוח של 12 מטוסי קרב מדגם F-16, 20 טילי שיוט נגד ספינות מדגם "הרפון" וכ-125 טנקים מדגם M1A1 אברמס. הסיוע מהקונגרס יחליף את העברת המזומנים למצרים עבור ציוד צבאי החל משנת 2018.

עוד נמסר מהבית הלבן כי "הסיוע יכלול גם ציוד למלחמה בטרור, לאבטחת הגבולות, לביטחון ימי ולביטחון בחצי האי סיני, כמו גם לטיפול במערכות נשק שכבר נמצאות בשימוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא מצרים א-סיסי ונשיא ארה"ב אובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

וושינגטון החליטה להקפיא את משלוחי הנשק לקהיר לאחר שהנשיא מוחמד מורסי הודח בהפיכה צבאית בידי א-סיסי ביולי 2013. בעקבות ההפיכה נהרגו מאות רבות מתומכי תנועת "האחים המוסלמים" ואובמה עצר את האספקה בשל הפגיעה הנרחבת בזכויות אדם מצד המשטר הצבאי.

מצרים, בעלת ברית חשובה של ארצות הברית במזרח התיכון, זעמה על האמברגו, שהקשה עליהם להתמודד עם התקפות הטרור הנרחבות בחצי האי סיני. רק בתחילת החודש נשאל א-סיסי בריאיון לרשת פוקס - "מה אתה ובעלות ברית ערביות אחרות חושבים על המנהיגות של ארצות הברית באזור?". א-סיסי, ששתק ממושכות, השיב: "זו שאלה קשה", והוסיף: "ההשהיה הממושכת של ציוד, נשק ואמצעי לחימה הייתה סימן שלילי לדעת הקהל לכך שארצות הברית אינה עומדת לצד המצרים".

(עדכון ראשון: 22:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully