וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתנער מהעיוורון הגזעני

ניקיונות הפסח הזה קשים. הפעם, מדובר בניקיון חמץ רוחני, מורכב ומסובך. עובדי הניקיון עמלו רבות כדי לאסוף את כל הלכלוך, שהשאירה לנו מערכת הבחירות האחרונה, המגעילה והדוחה. את כל הפוסטרים והפלקטים ניקו מרחובות המדינה העובדים הפשוטים, המועסקים ברשויות המקומיות דרך חברות כוח האדם. כעת, נותרה הבעיה הקשה: מי ינקה אותנו מכל הזוהמה?

כל אחד מאיתנו ניקה וצבע את ביתו האישי בצבעים שמתאימים לו. בתום מערכת הבחירות, היו מי שגילו את כישלון המחנה הציוני, שהיה צבוע כולו לבן. שמעתם נכון: בגלל הצבע הזה נכשל המחנה הציוני. למרות שמדינת ישראל מתקרבת לגיל שבעים, ולמרות שכבר נדרש ממנה להתבגר ולעסוק במהות - ולא בצבע - היא עדיין עסוקה בצבע של מנהיגיה, ולא באג'נדה.

אנחנו מעתיקים ממדינות מעבר לים. לא מצאנו אצלנו דרך להידבר עם עצמנו, ולמצוא פתרונות. לא למדנו כיצד להפריד בין הטפל - צבע עורו של המנהיג - ולבין העיקר: מנהיג עם אג'נדה ברורה ושקופה. נכון, אמריקה הגדולה בחרה לה מנהיג עם צבע עור שחור. אבל ספק רב אם הוא נבחר בגלל צבע עורו השחור. הוא נבחר כי הוא הפיח תקווה וחזון חדשים באמריקה הישנה.

מטה המחנה הציוני, תל אביב מרץ 2015. דרור עינב
קמפיין שכולו לבן/דרור עינב

בפסח הזה, הזוהמה הרוחנית המרובה, שעדיין לא סולקה, תהיה עמנו סביב שולחן ליל הסדר. בחג, נפגוש את אותם האנשים שקיימנו עמם שיח שיטחי ברשתות החברתיות ושהתזנו לעברם רעל, רק כי לא שיתפו את הפוסט שרצו שנשתף, או רק כי לא הערצנו את המפלגה שהם מעריצים. הפעם, ננסה להסביר את עצמנו סביב שולחן ליל הסדר, ולא רק באמצעות התכתבות בצ'אט, שבורחות משיח אמיתי. כחברה, אנחנו אלופים בלטייח. אני מקווה שבפסח הזה, נשתחרר מהטיוח, ונתקן את הסדקים שנשארו פעורים בינינו. שנתגבר, ושנהיה כנים עם עצמנו, ונושיט יד אמיתית ואנושית.

הפוליטיקאים עשו את שלהם. הנבחרים שלנו הם כמו הנחשים, שבעונת החורף הולכים ומתחבאים עד בוא הקיץ. כך גם הפוליטיקאים שלנו, שהולכים ותופרים לעצמם חליפות, ואותנו הותירו צבועים בצבעים גזעניים. ומי יעזור לנו להשתקם מהטראומה, מההכפשות ומהשסע העדתי?

המפלגות השונות קישטו את עצמן בצבעים מגוונים, וכל מטרתן היא שנמצא את עצמנו מזדהים עם צבע עור מסוים, ושנבחר בו. אג'נדה ומצע פוליטי נעלמו מהעולם הזה, במקום שייעלמו ממנו השיקולים והצבעים בבחירה. הגיע הזמן שנפיק לקחים ושננצל את הדמוקרטיה כדי לעסוק במהות - במקום בעיוורון צבעים.

seperator

הכותב הוא פובליציסט ועיתונאי.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully