וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על מאבטח נתב"ג שלא נטרל את התוקף: "היה צריך להתפטר מיד"

1.4.2015 / 0:06

אחרי החשיפה בוואלה חדשות על המחדל הביטחוני החמור בשדה התעופה, השמיעה משפחתו של השוטר שהיה מעורב באירוע ביקורת חריפה כלפי המאבטח שהוזעק למקום - אך לא פעל לנטרול התוקף. "רק לאחר שאבא שלי נטרל את התוקף, המאבטח התחיל לזוז קצת", האשימה בתו

צלמים זמניים מורשים

לאחר חשיפת המחדל הביטחוני בנתב"ג, שבו נפצעה פרמדיקית של מד"א וחובש במרפאה של נמל התעופה, נשמעת ביקורת חריפה מצד משפחתו של השוטר שהיה מעורב באירוע כלפי המאבטח שהוזעק למקום אך לא פעל לנטרול התוקף.

השוטר, שהגיע יחד עם המאבטח לזירה בעת התקיפה, סיפר לבני משפחתו כי המאבטח ניתק מגע לחלוטין והגיע לטפל באירוע רק לאחר שהוא והחובש שהיה במקום כבר נטרלו את התוקף. "הוא צריך להתפטר", אמר השוטר לבני משפחתו.

מחדל האבטחה הענקי בנתב"ג נחשף: אדם דקר חובשת, המאבטח קפא במקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החובש יהודה טהר אחרי התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"השוטר והחובש חבטו לו בגוף ללא אפקטיביות, אבל המכות לראש עשו את העבודה"

בתו של השוטר סיפרה לוואלה חדשות כי המאבטח קפא במקום ולא עשה דבר. "רק לאחר שאבא שלי נטרל את התוקף, המאבטח התחיל לזוז קצת", סיפרה הבת. "בלי אבא שלי ובלעדי מעשיו, החובשת הייתה שחוטה". ואכן, בתחקור הפנימי של המשטרה התברר כי השוטר שהגיע לעזרתה של הפרמדיקית פעל כראוי, והוא והחובש קיבלו תעודת הצטיינות ממפקדת שדה התעופה, ניצב-משנה סיגל בר צבי, על פעולתם.

טענות המשפחה עומדות בניגוד למה שסיפר המאבטח על המקרה: "הם (השוטר והחובש – י"א) חבטו לו בגוף ללא אפקטיביות, אבל המכות לראש עשו את העבודה", הוא סיפר, וטען כי השוטר לא פעל כראוי. מנהל הפרויקטים בשדה התעופה הוסיף וטען: "אני לא חושב שיש למשטרה די כלים להתמודד עם אירועים כאלה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חלק מתחקיר האירוע שהגיע לידי וואלה חדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בבוקר נחשף בוואלה חדשות כי ביולי האחרון הצליח אדם מעורער בנפשו, חמוש בסכין, להיכנס לטרמינל. במשך שעות הוא הסתובב באזור הסמוך לדלפקי הצ'ק אין באולם הטיסות היוצאות, ואף העלה את חשדם של גורמי האבטחה במקום, עד שלפתע לקח חובשת כבת ערובה ודקר אותה בגרונה.

תחקיר האירוע, שהגיע לידי וואלה חדשות, מגלה באופן חד-משמעי כי מדובר באחד האירועים הקשים שבו נתקלו אנשי שדה התעופה במשך שנים ארוכות. מהתחקיר עולה תמונה קודרת: מערך הביטחון בטרמינל לוקה בשורה של מחדלים שהביאו לאירוע שרק בעזרת תושייתו של החובש יהודה טהר נגמר בפציעות בלבד. "אחרי האירוע, בנתב"ג ביקשו לעשות הכול כדי להסתיר מהציבור את מה שהתרחש שם", סיפר גורם המעורה בפרטים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה חמוש בסכין. התוקף אחרי שנתפס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הכתוב בתחקיר, המאבטח שהגיע למקום והיה אמור לטפל באירוע לא חתר למגע, לא נטרל את התוקף, ואף איבד עמו קשר עין. "היה צריך לסיים עם כדור בראש, כיוון שיש כאן סכנת חיים", נכתב. עם זאת, התחקיר קבע כי בשל העובדה שהיה מדובר באירוע פלילי ולא בפעילות חבלנית עוינת, "המאבטח פעל נכון", והוא לא היה צריך לשלוף את נשקו ולירות מידית בתוקף, אף שנשקפה סכנה ברורה ומידית לחובשים.

עוד עולה מהתחקיר, כי תמונתו של החובש שנפגע הופצה ברשתות החברתיות עוד בטרם קיבלה משפחתו הודעה על פציעתו. "אחותו קיבלה הודעה על האירוע באמצעות ווטסאפ", נכתב. על פי התחקיר, החובש צולם על ידי חבר בצוות האבטחה של שדה התעופה ובו הוא נראה כשפניו מדממות. זמן קצר לאחר מכן הועלתה התמונה לווטסאפ של אנשי שדה התעופה ומאוחר יותר באותו היום נחשפה לתמונה גם אחותו של החובש.

(עדכון ראשון: 18:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully