וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן קוראת למדינות ערב לפלוש לשטחה: "הצילו את אזרחינו מהחות'ים"

31.3.2015 / 14:06

שר החוץ התימני קרא ל"התערבות קרקעית בהקדם האפשרי כדי להציל את אזרחינו הנתונים במצור". חיל הים המצרי הפציץ את נמל עדן. עשרות נהרגו בהפצצה אווירית במחנה פליטים בצפון המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של תימן קורא להתערבות צבאית קרקעית של מדינות ערב במשבר המתחולל בארצו. "יש לעשות זאת בהקדם האפשרי", אמר הבוקר (שלישי) השר, ריאד יאסין, בראיון טלוויזיוני. "אנחנו מבקשים התערבות קרקעית בהקדם האפשרי, כדי להציל את התשתיות שלנו וכדי להציל את התימנים הנתונים במצור בערים רבות".

מטוסי הקואליציה הערבית, בראשות ערב הסעודית, מפציצים בתימן זה היום השישי ברציפות, בניסיון להדוף את המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן, ושכבשו חלקים נרחבים מהמדינה. ההפצצות התפשטו אתמול גם לנמל עדן, הנחשב למעוזו האחרון של הנשיא התימני הנמלט, עבד-רבו מנסור האדי.

אמש דווח כי משחתות של חיל הים המצרי הצטרפו להפגזות על עדן, בפעם הראשונה שבה השתתפו כוחות ימיים במערכה בתימן. הבוקר נמסר כי לפחות 26 בני אדם נהרגו בהפגזה ארטילרית במחוז עדן.

ספינה של צבא סין מפנה אזרחים ודיפלומטים מנמל עדן – תימן, 30 במרץ 2015. רויטרס
ספינה סינית מפנה אזרחים ודיפלומטים מנמל עדן/רויטרס

אתמול נהרגו 45 בני אדם נהרגו בהפצצה אווירית במחנה פליטים בצפון תימן, באזור הנמצא בשליטת החות'ים. לדברי ארגון ההגירה הבינלאומי (IOM), ההפצצה בוצעה על ידי מטוסי הקואליציה הסעודית, וכוונה למחנה הפליטים "מזרק". דובר הארגון, ג'ואל מילמן, אמר כי לא ברור כמה מההרוגים הם אזרחים, וכמה מהם היו חמושים.

מקור הומניטרי נוסף דיווח כי בתקיפה הופצצה משאית שהובילה שומרים לפתח המחנה, וכי בהפצצה נהרגו תשעה אזרחים, שני שומרים ו"מספר לא ידוע" של לוחמים. משרד ההגנה של החות'ים דיווח באתר האינטרנט שלו כי "40 בני אדם, בהם נשים וילדים, נהרגו" בהפצצה. לדברי החות'ים, עוד 250 בני אדם נפצעו בהפצצה.

בערב הסעודית טרם התייחסו לטענות על מות האזרחים בתקיפה. מחנה הפליטים מזרק נמצא במחוז חג'ה שבצפון תימן. הוא מאכלס אלפי תימנים שנעקרו מבתיהם בשנות המאבק בין הח'ותים לצבא תימן. במקום מתגוררים גם אלפי מהגרים שנמלטו לתימן ממלחמות האזרחים באפריקה. ארגונים הומניטריים מדווחים כי בימים האחרונים, נמלטו למחנה עוד 750 משפחות, שברחו מאימת הקרבות בצפון המדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
מורדים חות'ים בצנעא, בירת תימן, צרץ 2015. רויטרס
מורדים חות'ים בצנעא, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully