וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: "אובמה מאיים על ארה"ב יותר מהנשיא פוטין"

30.3.2015 / 11:44

כמעט 3,000 אמריקנים השתתפו בסקר של מכון איפסוס וסוכנות רויטרס, והתבקשו לדרג את האיומים השונים הנשקפים לארצם. הרפובליקנים מפחדים מהנשיא ומהדמוקרטים, והדמוקרטים חוששים מהתחממות כדור הארץ. כיצד דורגו מנהיגי איראן וקוריאה?

הנשיא ברק אובמה בבסיס חיל האוויר אנדרוז – וושינגטון הבירה, 29 במרץ 2015. AP
אובמה מועד קלות, אתמול בירידה ממטוס ה"איר פורס 1" בוושינגטון/AP

שליש מהרפובליקנים סבורים שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מהווה "איום מיידי" לארצם, איום החמור מזה שמציב לה נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך עולה מסקר של מכון איפסוס וסוכנות הידיעות רויטרס.

בסקר, שבוצע בחודש האחרון, התבקשו 2,809 אמריקנים לדרג שורה של מדינות, ארגונים ואישים, המאיימים על ארה"ב, לפי סולם של 1 (הנמוך ביותר) עד 5 (החמור ביותר). 34% מהמשיבים הרפובליקנים הגדירו את הנשיא אובמה כאיום מיידי, לעומת 25% בלבד שהשיבו כך בנוגע לנשיא פוטין. 23% ענו כי נשיא סוריה, בשאר אסד, מהווה איום מיידי לארה"ב.

הסקר נערך בתאריכים 24-16 במרץ, וכלל 1,083 נשאלים דמוקרטים ו-1,059 רפובליקנים, פילוח המהווה מדגם מייצג של אוכלוסיית ארה"ב. 27% מהרפובליקנים טענו כי המפלגה הדמוקרטית מהווה "איום מיידי" לארצם, לעומת 22% מהדמוקרטים שחשבו כך לגבי המפלגה היריבה.

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר. הקונגרס, וושינגטון, 17 באוקטובר 2013. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר. הרפובליקנים סבורים שהדמוקרטים מאיימים על ארצם/רויטרס

בארי גלאסנר, סוציולוג פוליטי וסופר אמריקני, אמר כי התוצאות אינן מפתיעות, "בהתחשב בקיטוב המאפיין את הפוליטיקה המקומית". לדבריו, הן הפוליטיקה והן התקשורת בארה"ב נוטות להתבסס על הפחדות. להערכתו, גם מערכת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה תתאפיין ב"קמפיין הפחדה", מצד שתי המפלגות.

רוב הנשאלים בסקר הביעו דאגה משותפת מאיומים הנוגעים למתקפות טרור. 58% מכלל הנשאלים הביעו דאגה מאיומים הנובעים מפעילות של דאעש ו-43% הביעו דאגה ממתקפה של אל-קאעדה. שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, היווה איום בעיני 34% מהנשאלים, לעומת ומנהיג איראן עלי חמינאי, שהיווה איום בעיני 27% בלבד.

מתקפות סייבר זכו גם הן לייצוג נכבד בסולם האיומים: 39% מהנשאלים דירגו אותן כאיום משמעותי. סחר בסמים דורג כאיום גבוה בידי שליש מהנשאלים. נשאלים דמוקרטים הביעו יותר חשש מהתחממות כדור הארץ - 33%, לעומת 27% מהרפובליקנים שאמרו ששינויי האקלים "אינם מהווים כל איום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully