וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הסרטון שהפליל את הנאשם בריגול עבור סוריה וחיזבאללה

28.3.2015 / 0:30

בסרטון ששודר בטלוויזיה הסורית מספר מרמת הגולן סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס, על פגישות לכאורה בין כוחות צה"ל למורדים מסוריה. "האזור הזה נחשב למעבר הראשי והעיקרי לטרוריסטים"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: מתן חדד

אתמול (שישי) הותר לפרסום כי סודקי אלמקת, תושב מג'דל שמס, מואשם בריגול לטובת חיזבאללה וסוריה. בתיעוד של הטלוויזיה הסורית נראה אלמקת, שרק לפני שנתיים וחצי שוחרר מהכלא שבו ריצה עונש של 27 שנות מאסר בגין עבירות ביטחוניות, מספר מרמת הגולן על פעילות כוחות צה"ל באזור. כתב האישום שהוגש נגדו הבוקר מתבסס בחלקו על הסרטון הזה.

"השעה עכשיו 19:40 ואנחנו עכשיו מול מוצב של האו"ם לשעבר, נקודה מספר 85 כפי שנכתב ברישומי האו"ם", אמר אלמקת בריאיון עם הטלוויזיה הסורית ב-16 בפברואר השנה. "האזור הזה נחשב למעבר הראשי והעיקרי לטרוריסטים. הקשרים שלהם עם צה"ל נעשים דרך המעבר הזה. באזור הזה עובר כל דבר. כאן יש מפגשים וכאן יש קשר, ומכאן נכנס הנשק, כמו שנכתב בדוח של האו"ם", אמר אלמקת, שטוען כי הוא נעצר רק משום שחשף לכאורה את שיתוף הפעולה בין צה"ל לארגון ג'בהת א-נוסרה, הלוחם בשלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלמקת בריאיון לטלוויזיה הסורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש לנו מידע ברור שברגע הזה כוחות צה"ל מתכוננים לקיים פגישה, ובסיומה יעברו כמה טרוריסטים מתוך סוריה. אנחנו לא יודעים לאיזו כנופיה הם משתייכים, אבל הם בדרכם לעבור דרך השער שנמצא ליד מוצב האו"ם מספר 85. אנחנו בקטע הדרומי של הגולן הסורי, מהשער הזה הם יעברו. הם יבואו לאחד הישובים או בסיסים של צה"ל. ישראל מתכוננת לקבלם".

כשעתיים אחרי הוסיף אלמקת כי "מנהיגי כמה כנופיות נכנסו לישראל והתקבלו על ידי הכוחות הישראליים. רכב אזרחי העביר אותם למקום לא ידוע. ברגעים האלו מועברים מתוך הגולן הסורי למקום לא ידוע. אנחנו לא יודעים לאן בעומק הגולן, אולי בישראל. אנחנו נצא בעקבות המכונית הזאת כשהיא תצא ממקום הפגישה. עשו להם חיפוש ואחר כך קיבלו את פניהם. הפעולה הזו לא הייתה אקראית. יש כאן תיאום בדרג הגבוה ביותר של הנהגת הכנופיות האלו וההנהגה הצבאית הישראלית. הפעולה הזו אורגנה ותואמה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סודקי אל-מקת, צושב מג'דל שמס המואשם בריגול לטובת חיזבאללה וסוריה, בבית המשפט בנצרת, מרץ 2015. ערן גילווארג
אלמקת בבית המשפט המחוזי בנצרת, אתמול/ערן גילווארג

אתמול הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת בעבירות של ריגול חמור, סיוע לאויב במלחמה, מגע עם סוכן חוץ, ריגול, תמיכה בארגון טרור וקשירת קשר לביצוע פשע. על חלק מהפרשה עדיין מוטל צו איסור פרסום.

אלמקת, בן 48, הורשע לפני 30 שנה בשורה של עבירות, בהן היזק בחומר נפץ, אימון צבאי ללא היתר, אחזקת אמצעי לחימה והתאגדות בלתי חוקית. זאת, אחרי שתכנן לפגוע בבסיסי צה"ל בגולן. הוא נכלא ב-1985 ושוחרר מהכלא ב-2012. פרק הזמן הממושך שישב מאחורי הסורגים הכתיר אותו כוותיק האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל – תואר שבו החזיק עד לפני כשבע שנים סמיר קונטאר אשר הקים לאחרונה, ביחד עם ג'יהאד מורנייה המנוח, תשתיות טרור של חיזבאללה בגולן הסורי.

ב-25 בפברואר השנה, נעצר אלמקת על ידי חוקרי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז הצפון, ביחד עם עוד שלושה מתושבי הכפרים הדרוזיים בצפון רמת הגולן. שלושת החשודים הנוספים שוחררו למעצר בית בימים האחרונים ורק אלמקת, שנחשב לחשוד הבכיר ביותר, נותר במעצר. "אני פה כי חשפתי את הקשרים של ישראל עם ג'בהת אל-נוסרה", אמר באחד הדיונים בהארכת מעצרו.

(עדכון ראשון: 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully