וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונאוטים המריאו למשימת החלל הארוכה ביותר של נאס"א

27.3.2015 / 22:59

סקוט קלי יהיה האסטרונאוט האמריקני הראשון שישהה בתחנת החלל הבינלאומית יותר משנה. הוא עשה זאת עם גנדי פדלקה ומיכאיל קורניינקו מרוסיה. השלושה המריאו מקזחסטן בחללית "סויוז"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

צוות של שלושה אסטרונאוטים המריא הערב (שישי) מקזחסטן בחללית "סויוז" לתחנת החלל הבינלאומית. מיכאיל קוניינקו הרוסי וסקוט קלי האמריקני ישהו בתחנת החלל במשך שנה, עד מרץ 2016, ואילו גנדי פדלקה, גם הוא רוסי, ישוב לכדור הארץ לאחר שישה חודשים.

"נתגעגע לטבע, נתגעגע לנופים, ליערות", אמר קורניינקו במסיבת עיתונאים שכינסו השלושה אמש במתקן החלל הרוסי המאויש בבייקונור שבקזחסטן. הוא הודה כי בפעם הקודמת שטס לחלל, ב-2010, "אני אפילו ביקשתי מאנשי התמיכה הפסיכולוגית שלנו לשלוח לי לוח שנים עם תמונות של טבע, של נהרות, של יערות ושל אגמים".

עוד בנושא החלל:
הזרוע הארוכה של האנושות: רכבי החלל בדרך ליעד
צפו בתיעוד נדיר של "יד האלוהים" בחלל
ויקיפדיה תשוגר לחלל כדי שהחייזרים ילמדו עלינו

האסטרונאוטים מיכאל קוריינקו, גנדי פדלקה וסקוט קלי (מימין לשמאל) במסיבת עיתונאים בקזחסטן יממה לפני המראתם לחלל, 27 במרץ 2015. רויטרס
קוריינקו, פדלקה וקלי/רויטרס

קלי נשאל אם יתגעגע לאחיו התאום מארק, בעלה של חברת הקונגרס היהודייה לשעבר גבריאל גיפורדס, שגם הוא אסטרונאוט בעברו. "אנחנו רגילים לדברים מהסוג הזה", השיב והוסיף בהלצה: "כבר לא התראינו לתקופות ארוכות יותר וזה היה נהדר".

זו אמנם תהיה משימת החלל הארוכה ביותר עבור אסטרונאוט של נאס"א (סוכנות החלל האמריקנית), אך לא של הרוסים. בשנות ה-90 שהו ארבעה רוסים במשך שנה או יותר בתחנת החלל הסובייטית "מיר". "הפעם הראשונה שהייתה טיסה כה ארוכה הייתה לפני כמעט 20 שנה", סיפר קוניינקו. "כמובן שכל הטכניקות המדעיות מתקדמות יותר מאשר לפני 20 שנה וכעת עלינו לבדוק את היכולת של בני האדם לטוס במשך זמן ארוך כל כך. זו המטרה העיקרית של הטיסה שלנו – לבחון את עצמנו".

קלי התייחס לשונה בין הטיסה הארוכה הקודמת לזו הצפויה להמריא הערב. "אחד ההבדלים כאן הוא שאנחנו עושים את זה כשותפות בינלאומית", אמר. "אם אנחנו מתכוונים לעבור שוב מתחת למסלול כדור הארץ, אולי למאדים, בגלל העלות והמורכבות צפוי שזו תהיה משימה בינלאומית. לכן, אנחנו רואים זאת כקרש קפיצה לזה".

(עדכון ראשון: 16:36)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
האסטרונאוטים מיכאל קוריינקו, גנדי פדלקה וסקוט קלי (מימין לשמאל) במסיבת עיתונאים בקזחסטן יממה לפני המראתם לחלל, 27 במרץ 2015. רויטרס
השלישייה במסיבת העיתונאים, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully