וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח האו"ם במזרח התיכון: ההתנחלויות עלולות לחסל הסיכוי לשלום

בפני מועצת הביטחון של האו"ם, טען רוברט סרי כי "התנחלויות בלתי-חוקיות לא יכולות לדור בכפיפה אחת עם פתרון שתי המדינות". לדבריו, אם הפלסטינים יעצרו את התיאום הביטחוני עם ישראל, זה יהיה "המסמר האחרון בארון הקבורה של הסכמי אוסלו"

רוברט סרי שליח האו"ם במזה"ת. מרץ 2014. נועם מושקוביץ
"אני לא יודע אם זה כבר מאוחר מדי". סרי/נועם מושקוביץ

"התנחלויות בלתי-חוקיות פשוט לא יכולות לדור בכפיפה אחת עם המטרה של פתרון שתי המדינות, ועלול לחסל את האפשרות של הגעה להסכם שלום" – כך אמר אמש (חמישי) רוברט סרי, שליח האו"ם למזרח התיכון היוצא, בדיון במועצת הביטחון של האו"ם. בהמשך לדבריו החריפים, סרי קרא למועצת הביטחון לנקוט בפעולה בנוגע לתהליך השלום הישראלי-פלסטיני.

"למען האמת, אני לא יודע אם זה כבר מאוחר מדי", הוסיף סרי. לדבריו, אם הפלסטינים אכן יממשו את האיום של עצירת התיאום הביטחוני עם ישראל, יהיה זה "המסמר האחרון בארון הקבורה" של הסכמי אוסלו, שנחתמו בין ישראל לרשות הפלסטינית בשנות ה-90'. לטענתו, אם הישראלים והפלסטינים אינם מוכנים לחדש את המשא ומתן אבל מראים רצון להתקדם לקראת פתרון שתי המדינות, על הקהילה הבינלאומית לסייע בקביעת התנאים לתהליך השלום.

אבו מאזן בביקור בארמון הנשיאותי באנקרה, טורקיה. רויטרס
סרי: אם הישראלים והפלסטינים מראים רצון להתקדם לפתרון שתי המדינות, על הקהילה הבינלאומית לסייע. אבו מאזן/רויטרס

לדבריו של סרי, "זו אולי הדרך היחידה לשמר את המטרה של פתרון שתי המדינות בנסיבות הנוכחיות". סרי יוחלף בקרוב על ידי הדיפלומט הבולגרי ניקולאי מלאדנוב, המכהן כיום כשליח האו"ם לעיראק. "עם עזיבתי, אני לא יכול שלא לבטא את תחושותיי הקשות, לאחר השתתפות בתהליך שלום שבו מושכים זמן ללא סוף".

ביום שלישי, שגריר צרפת באו"ם, פרנסואה דלאטר, מסר כי משלחתו תגיש הצעת החלטה למועצת הביטחון, שבה יפורטו תנאי המסגרת לסיום הסכסוך. עם זאת, הבהיר השגריר כי "מוקדם מדי לקבוע" מתי יהיה הזמן הטוב ביותר להגשת הצעה שכזו. "חשוב להתניע מחדש ולקבע את המומנטום, ואת המטרה של פתרון שתי המדינות", אמר. "מועצת הביטחון היא המקום הטוב ביותר לכך".

הצעה דומה שהוגשה על ידי הפלסטינים בחודש דצמבר קבעה כי מדינה פלסטינית תוקם עד סוף שנת 2017. עם זאת, ההצעה לא התקבלה. לטענת הצרפתים, הצעתם החדשה תזכה לרוב במועצת הביטחון, ולפי שעה לא ברור אם ארצות הברית תרצה להשתמש בזכות הווטו השמורה לה במקרים כאלה, בצל המתיחות הקשה בין ירושלים לוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully