וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד בוכה על אבא, ועל חלב שלא יישפך

אחרי חודשים של בעיות בבטן התבשרנו שאסור לאורי לשתות יותר חלב. "אמא", הוא התייפח, "זה לא פייר שאני צריך לוותר על כל מה שאני הכי אוהב. קודם אבא, ועכשיו חלב". אולי קסטרו צודקים: זה בכלל לא קל להיות ילד, במיוחד לא ילד שאבא שלו מת | מיכל קסטן קידר

מיכל קסטן קידר. דרור עינב
יום הזיכרון הוא אבל אחד יותר מדי. מיכל קסטן קידר | צילום: דרור עינב/דרור עינב

לכל הטורים של מיכל קסטן קידר

אורי משלשל כבר שמונה חודשים. לא אכביר כאן בתיאורים גרפיים מוגזמים, אבל נסתפק בכך שזו לא הכמות אלא האיכות, שהיא, איך לומר במילים עדינות, מסריחה נורא.

כמו כל אמא מצויה לשלושה, העדפתי להניח שהתופעה היא פסיכוסומטית, או בקיצור: אם אבא שלך מת, קרה לך דבר איום בלי שישאלו אותך ובלי שתהיה לך שליטה על משהו כל כך חשוב כמו הימצאותו של אבא בחייך, הדבר היחיד שנשאר לילד לעשות, זה לחזור להרטיב במיטה (פעמיים בכל לילה, תודה ששאלתם), ולשלשל את כל מה שנכנס לו לפה. אז בחודש הראשון הוא שלשל ואני הקאתי והכלבה חזרה להשתין בכל הבית כי הייתי עסוקה בעצמי ולא קניתי לה את התרופה שלה.

אז לפחות הבאתי מנקה, כדי שהבית יסריח קצת פחות. כעבור עוד שבעה חודשים (איך הזמן טס גם כשלא נהנים), אפילו המנקה התחילה להתלונן על המצב, ואורי, שנגיד בעדינות שהוא לא הילד הכי היגייני בעולם, התחנן כל יום שאקח אותו כבר לרופא, כי נמאס לו. אז נסענו לווטרינר לקנות שלושה בקבוקים מהתרופה לכלבה (אם כבר מטפלים ביציאות המשפחתיות אז נטפל בכולם), עברנו בקניון לקנות שעווניות חדשות לכל המיטות, והגענו בסוף לקופת חולים. אורי נדקר ושאבו ממנו שני ליטרים של דם, הצטיידנו במבחנות מכל הסוגים כדי להביא דוגמיות ריחניות בחזרה למעבדה, ואורי התבשר שאסור לו יותר לשתות חלב.

עכשיו זה הזמן לציין שאורי אוהב חלב. מאז שהיה בן שנתיים, היה מגיע הביתה מהגן, ניגש לבד למקרר ולוגם חלב ישר מהבקבוק, כמו חקלאי. ככה שהבשורה על איסור החלב הייתה קשה עבורו. בערב, בזמן שהבנות התקלחו, אורי ברח למיטה. כשקולות הבכי גברו לא יכולתי יותר להתעלם (למרות שניסיתי, בכל זאת אמא לשלושה שהיא גם אלמנה טרייה), וניגשתי אליו. מצאתי אותו מתחבא מתחת לשמיכה. "אמא", הוא התייפח, "זה לא פייר שאני צריך לוותר על כל מה שאני הכי אוהב בחיים. קודם אבא, ועכשיו חלב!" זה הזמן לעצור כדי לפרגן לעצמי, ולספר שהצלחתי להתאפק מלצחוק עד שיצאתי מהחדר. רק ניחמתי אותו שזה באמת עצוב שאסור לשתות יותר חלב, אבל נעבור את זה ביחד.

דולב קידר, שנהרג במבצע "צוק איתן", ומשפחתו. באדיבות המשפחה
לא מוכן לקבל יותר דברים רעים. אורי ודולב/באדיבות המשפחה
אני חושבת שאולי בערב יום הזיכרון יתאים קריוקי של שירים שמחים שדולב אהב. לא רוצה לשיר את החיטה צומחת שוב. היא גם ככה צומחת

חיכיתי עד שיירדם כדי להתקשר לדולב ולספר לו שהבן שלו שם אותו באותה דרגת אבל כמו חלב. אופס בעצם לא יכולתי להתקשר אליו, אז ישבתי עם עצמי וצחקתי לעצמי שאולי לא כל כך כיף להיות ילד. אם אי אפשר לדרג את האסונות, והכל מרגיש נורא כל כך, כנראה שיש אמת בפרסום – וקסטרו צודקים בפרסומת שלהם. זה לא קל להיות ילד.

סיפרתי על תקרית החלב שלא יישפך לפסיכולוגית שלי. כמובן שההסבר המלומד שלה היה יותר משכנע. מסתבר שאחרי שאורי איבד את אבא שלו, הוא מרגיש שהוא כבר עבר הכל, את הדבר הכי נורא שיש, והוא לא מוכן לקבל יותר דברים עצובים או קשים שקורים לו, אפילו אם זה סתם חלב. כל דבר נוסף שהוא לא מרוצה ממנו זה הדבר האחד היותר מדי. אולי בגלל זה כל משחק עם חברים שלא מקבלים את החוקים שלו הופך לקרב איתנים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הלווייתו של סא"ל דולב קידר, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
בחרתי פרחים יפים לקבר של בעלי. הלוויתו של דולב | צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

ובזמן שכולם מתכננים את ליל הסדר, אני חושבת שאולי בערב יום הזיכרון יתאים קריוקי של שירים שמחים שדולב אהב. לא רוצה לשיר את החיטה צומחת שוב, היא גם ככה צומחת. עדיף להתגעגע דרך משינה וברי סחרוף. וכשדיברתי עם הפסיכולוגית על האבל של אורי על החלב, הבנתי שאולי אני חרדה מיום הזיכרון, כי זה האבל האחד יותר מדי. אולי ביום הזיכרון, ביום שאותו כולם מקדישים כדי לזכור את דולב שלי ועוד דולבים רבים של אנשים אחרים, לי מותר ביום הזה דווקא לנוח, ולשכוח, ולשיר בגינה בקולי קולות שירים של כוורת.

לפני חודש קניתי מקרר חדש. המקרר הישן היה ממוגנט כולו עם תמונות, בעיקר של דולב. אז קניתי מקרר חדש, מנירוסטה, כזה שלא מחזיק מגנטים. העברתי את התמונות למסגרת על הקיר שממול המקרר. עכשיו כשאני רוצה אני יכולה להסתכל עליהן, אבל הן לא מכות בי בכל פעם שאני פותחת את המקרר כדי להוציא את החלב. נראה לי שמותר לי שבשבילי חלב יהיה פשוט חלב. הלוואי שהלב שלי היה פנוי לבכות על חלב, כזה שנשפך או כזה שאסור לו.

סגן אלוף דולב קידר, בעלה של מיכל, נפל במהלך מבצע צוק איתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully