וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החייל ששוחרר משבי טליבאן יואשם בעריקה

26.3.2015 / 0:10

סמל בו ברגדאל, ששב לאדמת ארצות הברית בקיץ האחרון אחרי חמש שנים בשבי הארגון האפגני, יואשם גם בהתנגות בלתי הולמת. אם יורשע בעריקה, הוא עלול להישלח למאסר עולם

עריכה: קשת סידי

סמל בו ברגדאל, החייל האמריקני ששוחרר בשנה שעברה משבי טליבאן, מואשם בעריקה ובהתנהגות לא הולמת – כך מסר אמש (רביעי) עורך דינו של ברגדאל. שימוע בעניינו יתקיים ב-22 באפריל בסן אנטוניו, שבטקסס. בשימוע יוחלט אם ישנן מספיק ראיות כדי להמשיך בהליך בבית משפט צבאי. אם יורשע בסעיף העריקה, עלול ברגדאל להישלח למאסר עולם. כבר בחודש ינואר דיווחה רשת NBC כי הוא יואשם בעריקה, אולם צבא ארצות הברית הכחיש אז כי התקבלה החלטה בעניינו.

המקרה נמצא תחת בדיקתו של גנרל מארק מיליי, שעומד בראש פיקוד כוחות הצבא, שבוחן את הנסיבות שהובילו לשבייתו של ברגדאל במזרח אפגניסטן בשנת 2009. ברגדאל נעלם מיחידתו לאחר שביצע תורנות שמירה באחד הבקרים. תוך זמן קצר התגלה כי הוא נעדר, לאחר שלא הופיע למסדר, אולם אקדחו, התחמושת שלו ואפוד המגן שלו נותרו מאחור.

עוד בנושא
לאחר חמש שנים בשבי טליבאן: בו ברגדאל נחת בארה"ב
הייגל על שחרור ברגדאל: "לא מושלם, אך צעד נכון"
ארה"ב: הורי החייל המשוחרר קיבלו איומים על חייהם

בו ברגדאל, חייל אמריקני שנחטף על ידי טליבאן באפגניסטן ושוחרר אחרי חמש שנים, ב-31 במאי 2014. AP
סמל בו ברגדאל/AP

ברגדאל נמסר לידי כוחות אמריקניים מיוחדים באפגניסטן בקיץ שעבר. זאת, אחרי שממשל אובמה הסכים לשחרר חמישה בכירים מארגון טליבאן, שהוחזקו במתקן המעצר גואנטנמו בקובה והועברו לידי המדינה המתווכת, קטאר.

אחרי ההתלהבות הראשונית משחרורו, התעורר זעם בקרב המחוקקים האמריקנים - חלק מחברי הקונגרס זעמו על כך שלא ניתנה להם התראה של 30 יום לפני שחרור האסירים מגואנטנמו, כפי שנדרש בחוק. כמו כן, חלק מחבריו לנשק אמרו כי הוא נטש את עמדתו בזמן השמירה.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully