וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעות של המנהיגים הנאורים

25.3.2015 / 12:49

מנהיגי תבל מיהרו לגנות את ראש הממשלה נתניהו ולהתערב בבחירות בישראל, אך אולי עדיף שיתמקדו קודם במשברים בארצותיהם: בטרור, בפליטים ובאנטישמיות הגואה

העולם שלנו מבלבל. לפעמים נראה שהעולם השתנה, ושישנו מצפן מוסרי ברור שמנחה את דרכם של מנהיגי העולם. יהודים רבים נתלים בתקווה שהנה, יש לנו על מי לסמוך, ו"העולם לא יפקיר אותנו במקרה של אסון חלילה". אך שוב ושוב טופחת המציאות על פנינו, ונחשפת בפנינו הרטוריקה הצבועה של המנהיגים בעולם: כעת, הם מצאו את הגורם המרכזי לאי-יציבותו של המזרח התיכון, רטוריקת הבחירות של ראש הממשלה הנבחר, בנימין נתניהו.

המעורבות הפסולה של מנהיגים רבים בעולם בפוליטיקה הישראלית היא ברורה. רבים מהם אפילו לא ניסו להסתיר את טביעות אצבעותיהם, ונתנו גם יד להזרמת כספים במטרה להפיל את השלטון. אז נכון, אולי מבחינה דיפלומטית ראש הממשלה היה יכול להתבטא קצת אחרת, באזהרתו מנהירת אנשי השמאל לקלפיות. אבל איה הדמוקרטיה וחופש הביטוי המורחב, שמגיעים לידי ביטוי במיוחד במערכת הבחירות? בינינו, האם יש מישהו שלא הבין למה התכוון ראש הממשלה?

אותם צבועים, שתוקפים את ראש הממשלה, יודעים היטב שאין פה ולו פירור של גזענות. הלא הם אלו שהקימו מערכת משומנת להבאת אנשי שמאל וערבים לקלפיות, מתוך מטרה להפיל את נתניהו. הרטוריקה הצבועה הזו, נגד אמירה שכל כולה חלק מכללי המשחק הפוליטיים במערכת הבחירות הכי דמוקרטית שיש בכלל, ובאזור הזה של העולם בפרט, חושפת בעיקר את חולשתם של אותם מנהיגי עולם. הם נאחזים באמירה - מוצלחת יותר או פחות - של ראש הממשלה הנבחר, כדי להוסיף עוד עלה תאנה לחוסר הבנתם את המציאות הקיימת בישראל ובמזרח התיכון, ובאופן הולך ומתעצם גם בחלקים הולכים וגדלים של אירופה.

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. AP
הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו, בשנה שעברה בבית הלבן/AP
אלה בדיוק אותם מנהיגים שמוכיחים חוסר יכולת להתמודד עם הטרור העולמי ועם המלחמות בסוריה ובעיראק. הם לא מוצאים פיתרון ברור לגרעין האיראני, או לבעיית הפליטים באירופה

יהודי אירופה אינם מתערבים בבחירות בישראל, למרות ההתעניינות הרבה במערכת הבחירות ובתוצאותיה. אבל כמי שחיים באירופה, אנחנו נוכחים בכל יום מחדש כי האחיזה של מנהיגי אירופה (של נשיא ארה"ב) במזבח הגינויים לישראל, אינה אלא כסות לאובדן המצפון הערכי, שקודם סיכן רק את ישראל, ועכשיו מאיים במלוא עוזו על מדינותיהם שלהם.

אלה בדיוק אותם מנהיגים שמוכיחים חוסר יכולת להתמודד עם הטרור העולמי, ועם המלחמות בסוריה ובעיראק. הם לא מוצאים פיתרון ברור לגרעין האיראני, ולא למלחמה בין קוריאה הדרומית והצפונית. גם אין להם שום מענה לבעיית הפליטים באירופה, ולאותם רבבות שיציפו את חופי איטליה בחודשים הבאים, לאחר ש"דאעש" וחבר מרעיו האפריקניים כבר קנו להם אחיזה בערי נמל בלוב. מנהיגי העולם הנאור גם אינם מצליחים לפתור את הסכסוך המתמשך בין אוקראינה לרוסיה.

מנהיגי אירופה כושלים זה שנים בטיפול בקונפליקטים העקובים מדם ביבשת אפריקה, ויש להם אחריות מלאה לאי-מניעת של מאות אלפי הרוגים מדי שנה ממלחמות אזרחים, בנוסף לכל המתים ממחסור במזון ובמים. ועוד משהו: "קטן" שאף הוא הולך לצערנו ומתגבר מידי יום ביומו. מנהיגי העולם הנאורים נוחלים תבוסה אפילו במאבק באנטישמיות הגואה במדינותיהם, מאבק שבאמת נמצא באחריותם הבלעדית. הם לא מצליחים או לא באמת מנסים לטפל.

אחינו ואחיותינו מישראל. אנא, אל תתנו ל"מנהיגי העולם" לנהל את ביטחון ישראל או מדיניותה. הם לא ייקחו אחריות כשמעשים שייעשו מהלחץ שלהם יניבו חלילה תוצאות לא רצויות.

seperator

הכותב הוא מנכ"ל איגוד הארגונים היהודיים באירופה ומייסד EIPA, השדולה למען ישראל באיחוד האירופי ובכלי התקשורת האירופיים.

לפרסום מאמרים בוואלה דעות לחצו כאן.

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

  • עוד באותו נושא:
  • בחירות 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully