וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באלפים: 16 תלמידים ושני מורים נספו בשובם מטיול

24.3.2015 / 17:46

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו כי הקבוצה שהייתה על טיסת ג'רמנווינגס שהתרסקה בדרום צרפת שבה מספרד למדינה אחרי טיול לחילופי תלמידים. "עדיין לא קיבלנו אישור רשמי לכך"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, שניר דבוש, קריינות: אביב אברמוביץ'

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו היום (שלישי) כי על טיסת ג'רמנווינגס שהתרסקה הבוקר בדרום צרפת היו 16 תלמידי תיכון ושני מורים מהעיירה הלטרן, שבצפון-מערב המדינה. ככל הנראה, הקבוצה הייתה בדרכה חזרה מברצלונה, שם היו בטיול של חילופי תלמידים. על המטוס היו 152 נוסעים ואנשי צוות וכולם לא שרדו את התאונה.

"יש לנו חשש גדול שהתלמידים והמורים היו על המטוס שהתרסק", מסרה דוברת העיירה שנמצאת במדינת נורדריין-וסטפאליה, שבצפון גרמניה. "עדיין לא קיבלנו אישור רשמי לכך". לפי כלי התקשורת, הקבוצה הגיעה מתיכון ג'וזף קוניג שבעיירה.

התיכון בגרמניה ש-16 מתלמידיו ושניים ממוריו נספו בהתרסקות בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
התיכון בגרמניה שבו למדו 16 התלמידים, היום/רויטרס

טיסת 4U9525 עשתה את דרכה מברצלונה לעיר דיסלדורף לגרמניה. היא יצאה בשעה 11:01 (שעון ישראל) ובשעה 12:15 נעלם המטוס מן מהמכ"ם ואבד עמו הקשר. על אף שבתחילה דווח כי המטוס שלח אותות מצוקה, רשות התעופה האירופית מסרה כי לא נשלחו אותות כאלו. מחברת ג'רמנווינגס נמסר כי המטוס החל לצלול דקה אחרי שהגיע לשיא הגובה וכי איבוד הגובה נמשך כשמונה דקות עד שפגע בקרקע.

צוותים של משטרת צרפת שהגיעו לאזור ההררי מסרו כי חילוץ הגופות צפוי להימשך כמה ימים בשל תנאי השטח הקשים. "זה הולך לקחת ימים עד שנוכל לחלץ את הקורבנות ואז את ההריסות", מסר ז'אן-פול בלוי, בכיר במשטרת צרפת. לדברי המשטרה, אין כרגע קצה חוט לסיבות שהובילו לתאונה הקשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפעם האחרונה שנראה המטוס במכ"ם גובהו היה 10,000 רגל למרות שגובה הטיסה המקובל בטיסה בינלאומית הוא 31 אלף רגל. אהרון לפידות, מומחה לתעופה, אמר לוואלה חדשות כי "שום טייס לא יטוס מול האלפים בגובה כל כך נמוך, כנראה שהייתה איזו תקלה שגרמה לו להנמיך. יכול להיות שהוא חיפש שדה לנחות בו נחיתת חירום".

פי כלי התקשורת הצרפתיים, בשעה 11:47 החל המטוס לצנוח במהירות עצומה מגובה של כ-31 אלף רגל ל-10,000 רגל. מהירות הנמכה זו אינה חריגה בכניסה לשדה תעופה לצורך נחיתה אך מאחר ולא היה שדה תעופה באזור עדיין מנסים לפענח מה הייתה סיבת ההנמכה. נבדקת האפשרות שהטייס ניסה לנחות במקום חלופי אך נתקל בהר.

מסוקי החילוץ מעל אזור התרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת, מרץ 2015. רויטרס
צוותי חילוץ באזור התאונה, היום/רויטרס

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת בארמון האליזה. הוא אישר כי מדובר באזור קשה לגישה וקרא לסולדריות ולתמיכה מאזרחי צרפת.

הולנד ערך לאחר מכן פגישת חירום עם ראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. ראחוי מסר לאחריה: "אני מזועזע עמוקות מהתאונה הנוראה הזאת. נעשה כל שביכולתנו על מנת לתמוך במשפחותיהם של הקורבנות". מרקל מסרה כי היא "מזועזעת" ואישרה כי שר התחבורה הגרמני אלכסנדר דוברינדט ושגרירת גרמניה בפריז בדרכם לזירת התאונה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס הבהיר לאחר ההתרסקות כי טרם התבררה סיבת ההתרסקות. "אנחנו לא יודעים את נסיבות ההתרסקות" אמר. "אנו חוששים כי 150 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות". ואלס הוסיף כי שר הפנים ברנאר קזנוב בדרכו לזירה

המטוס שהתרסק היה פעיל במשך 24 שנים. ישנם 6,191 מטוסים פעילים מדגם זה ברחבי העולם. דגם זה יכול לשאת עד 180 נוסעים והוא נחשב פופולרי עבור טיסות לטווח קצר עד בינוני.

עמי אטינגר, מומחה תעופה, אמר לוואלה חדשות כי מדובר במטוס מצוין – בטוח ויציב. עוד הוסיף אטינגר כי "חקירת תאונות אוויר נמשכת הרבה זמן, צריך לדעת בדיוק את תנאי מזג האוויר שהיו, מה קרה בקרקע. או שטסו נמוך מדי, או שרוח הפנתה את המטוס. מעל הרים יש זרמי רוח שונים, לטייס נדמה שהוא נמצא בגובה מסוים אבל הוא עלול להגיע לגובה אחר".

נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מתייחס להתרסקות המטוס איירבס A320 של חברת ג'רמנווינגס בדרום צרפת , מרץ 2015. Thibault Camus, AP
קורא לסולידריות. נשיא צרפת הולנד/AP, Thibault Camus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully