וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: כתב האישום השני נגד גפסו יתוקן עקב ליקויים

23.3.2015 / 21:38

ראש עיריית נצרת עילית המושעה מתמודד בימים עם כתב אישום נוסף על הרשעתו מלפני כחודש. בית המשפט הורה לפרקליטות לקבוע דיון נוסף בעניין כתב האישום, משום שמדובר ב"כתב אישום כללי באופן יוצא דופן, המקשה על הכנת הגנה ממוקדת"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בסרטון על הרשעתו של שמעון גפסו בלקיחת שוחד, בחודש שעבר)

שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה דיאנה סלע הורתה היום (שני) לפרקליטות המדינה לתקן את כתב האישום נגד ראש עיריית נצרת עילית המושעה, שמעון גפסו, בגין לקיחת שוחד והפרת אמונים. כתב האישום המדובר הוא לא זה שבגינו הורשע גפסו בחודש שעבר, אלא כתב אישום נפרד שהוגש בחודש מאי האחרון בעניין התנהלותו של גפסו בבחירות המוניציפליות בשנת 2008.

לטענת עורכת הדין של גפסו, פנינת ינאי, יש לבטל את כתב האישום מאחר שהוא כללי ויהיה קשה להתגונן מפניו. בית המשפט דחה את הבקשה לבטלו, אך קבע כי מדובר ב"כתב אישום כללי באופן יוצא דופן, המקשה על הכנת הגנה ממוקדת". בהחלטתה המליצה השופטת כי לגפסו ייערך שימוע נוסף, שיארך שעה.

על פי כתב האישום, כשהתמודד גפסו על ראשות העיר בשנת 2008 הוא הבטיח לכמה פעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עיר" שבראשה עמד, שידאג לעבודה בעירייה עבורם בתמורה לפעילותם. בין היתר, נכתב בכתב האישום כי גפסו הבטיח לאחד הפעילים משכורת שתהיה גבוהה יותר מ-6,000 שקלים בחודש, ולפעיל אחר הבטיח שיקבל תפקיד בכיר בעירייה. אחד מהם אכן נקלט לעבודה בעירייה לאחר שגפסו נבחר, אך פוטר בהמשך, והשני לא התקבל בסופו של דבר לעבודה בעירייה, לאחר שהתברר שלא ניתן לקבלו לתפקיד שייעד לו ראש העיר.

הכרעת דין לשמעון גפסו ראש עיריית נצרת, בית המשפט המחוזי חיפה. פברואר 2015. אדריאן הרבשטיין
גפסו/אדריאן הרבשטיין

בית המשפט מצא כי כתב האישום אינו מפרט זמנים ומקומות שבהם בוצעו העבירות המדוברות, ומסכת העובדות מתארת פרק זמן כללי לשנים 2008-2007, שבהן התמודד גפסו על תפקיד ראש העיר. כמו כן, העיר בית המשפט כי "העובדות צוינו ברמת הפשטה גבוהה, שיש בה כדי להקשות על התגוננות הנאשם".

"המאשימה נמנעה, ללא כל הסבר, מלפרט זמנים, אף שמדובר בעובדות בעלות חשיבות בקשר לעבירות המיוחסות לנאשם", טענה השופטת סלע. על כן, הורתה על תיקון כתב האישום כך שבכל מקום שבו ניתן להוסיף שמות, מקומות או מועדים - הדבר יעשה.

עורכת הדין ינאי טענה גם כי לגפסו לא נערך שימוע מלא בעל פה, כפי שנערך לראשי רשויות אחרים. לדבריה, מדובר בהתנהלות מפלה. היא ציינה כי בשימוע שנערך לו, טענה ההגנה רק לגבי חשדות בפרשה שכונתה "פרשת השוק", תיק שאכן נסגר לאחר השימוע. בנוגע ל"פרשת הפעילים", בגינה הוגש לבסוף כתב האישום, לא הועלו בשימוע טענות נגד גפסו, לדבריה.

בית המשפט אמנם קבע כי התנהלותה של התביעה בסוגיית השימוע לא היתה בעייתית, אך משום שהשתרשה עריכת שימוע בעל פה לראשי רשויות מקומיות, המליץ בית המשפט כי פרקליט המדינה יאפשר להגנה לערוך שימוע נוסף בעל פה למשך שעה אחת בלבד, בנושא הפעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully