וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: לוחמי ג'בהת א-נוסרה שובים טייסים סורים

23.3.2015 / 20:19

מסוק של צבא סוריה התרסק בצפון-מערב המדינה וארבעה מאנשי הצוות נפלו בשבי הארגון המזוהה עם אל-קאעדה. איש צוות נוסף הוצא להורג במקום. לדברי משטר אסד, המסוק התרסק כתוצאה מכשל טכני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מסוק של צבא סוריה התרסק אתמול (ראשון) בצפון-מערב המדינה ולוחמים של ארגון ג'בהת א-נוסרה שבו לפחות ארבעה מאנשי הצוות – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. לדברי הטלוויזיה הסורית, המסוק נקלע לתקלה טכנית ונאלץ לבצע נחיתת חירום באזור אידליב, שם שולטים ארגוני המורדים, בהם ג'בהת א-נוסרה המזוהה עם אל-קאעדה. אחד מאנשי הצוות הוצא להורג במקום.

האו"ם וארגוני זכויות אדם טוענים כי מסוקי חיל האוויר של המשטר מטילים חביות נפץ על אזורים מאוכלסים ללא הבחנה וכתוצאה מכך נהרגים אזרחים רבים. הנשיא בשאר אסד הכחיש בחודש שעבר בריאיון עם BBC כי צבא משתמש בכלי הנשק הפרימיטיבי.

מסוק של צבא סוריה שהתרסק בצפון-מערב המדינה, 22 במרץ 2015. רויטרס
המסוק שהתרסק בשטח המורדים, אתמול/רויטרס

כמו כן, לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) תקפו היום שדה תעופה צבאי במחוז חומס שבמערב המדינה כחלק ממתקפה חדשה נגד מעוזי השלטון באזור. עיקר פעילותו של דאעש התמקדה עד כה בצפון המדינה ובמזרחה, והשעיטה לעבר מחוז חומס, חמאת ואפילו לדמשק תהווה אתגר של ממש עבור אסד. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, 74 חיילים נהרגו במהלך המתקפה על שדה התעופה בעיירה טדמור. כלי התקשורת הרשמיים לא דיווחו על התקרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully