וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה מאיימת: נפעל צבאית בתימן אם לא יימצא פתרון למשבר

שר החוץ של הממלכה התייחס להתקדמותם של המורדים החות'ים במדינה והוסיף כי ריאד מתנגדת להתערבות של איראן בתימן. במקביל, בריטניה מפנה את כוחותיה מהמדינה. "לא רוצים פעולה צבאית"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: פיגוע התאבדות במסגדים בצנעא)

ערב הסעודית הצהירה היום (שני) כי תנקוט את כל הצעדים האפשריים על מנת להגן על האזור מפני "התוקפנות" של המורדים החות'ים השיעים בתימן, אם לא יימצא פתרון של שלום. זאת, על רקע התקדמותם של המורדים הנתמכים בידי איראן לעבר דרום המדינה, שם הקים הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי ממשלה מקבילה. כמו כן, ממשלתו הגולה של האדי הפצירה במדינות המפרץ להתערב באופן צבאי כדי לסייע להם בלחימה בחות'ים.

שר החוץ של הממלכה, הנסיך פייסל סעוד, אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בריאד עם מקבילו מבריטניה, והוסיף כי הממלכה מתנגדת להתערבות של איראן בשכנתה מדרום. שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, הבהיר כי הוא ישוחח עם סעודיה ועם ארצות הברית על הדרכים לחיזוק עמדתו של האדי. לדבריו, "אף אחד מאתנו לא רוצה בפעולה צבאית". במקביל, פינתה היום בריטניה את שארית כוחותיה המיוחדים שהוצבו בתימן בשל המשבר במדינה. לדברי גורם המעורה בפרטים, הכוחות פונו במהלך הימים האחרונים. משרד ההגנה בלונדון סירב להגיב לדיווחים. ביום שבת ארצות הברית פינתה אף היא את כוחותיה מהמדינה.

לוחמים הנאמנים לנשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי במחוז לחג', שבדרום המדינה, 22 במרץ 2015. רויטרס
כוחות הנאמנים להאדי בדרום המדינה, אתמול/רויטרס

בתוך כך, קרא היום שר החוץ של תימן, ריאד יאסין להתערבות צבאית מצד מדינות המפרץ בארצו. "הם מרחיבים את הטריטוריה שבידיהם, כובשים שדות תעופה וערים, תוקפים את עדן במטוסים, עוצרים את מי שהם רוצים, מאיימים ומאגדים כוחות", הזהיר בריאיון עם רשת אל-ג'זירה. "אמרנו למועצת המפרץ לשיתוף פעולה, לאו"ם ולקהילה הבינלאומית כי צריך להקים אזור אסור לטיסה וכי יש למנוע את השימוש במטוסי קרב בשדות תעופה הנשלטים בידי החות'ים", מסר יאסין לעיתון א-שרק אל-אווסט.

בשטח, ממשיכים החות'ים במאמציהם לכבוש שטחים נוספים במדינה, אחרי שאתמול הכריז מנהיגם עבד אל-מלכ אל-חות'י על גיוס כללי. אחרי שאתמול השתלטו על העיר תעז, השלישית בגדולה במדינה, היום הם שלחו כוחות מתוגברים לדרום וניהלו קרבות עם לוחמי שבטים סונים מקומיים, המתנגדים למורדים השיעים. כמו כן, החות'ים שלחו כ-5,000 לוחמים וכ-80 טנקים למחוז אב, הנמצא 30 קילומטרים מצפון-מזרח לתעז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully