וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההימנעות בבחירות: קריאה לחרם על תומכי הרב אוירבך

22.3.2015 / 15:01

לאחר שראש "הפלג הירושלמי" הקיצוני קרא שלא להצביע ליהדות התורה, גורמים המזוהים עם המחנה היריב הרב שטיינמן הפיצו עלון שקורא לנידוי של תומכי אוירבך. "כשאני נאבק על חיי הוא יבוא וישגע את כל היהדות החרדית לא להצביע?"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: מפגן היסטורי - רבבת חרדים-ליטאים אמרו "לא" ליהדות התורה)

אחרי הבחירות, המלחמה על מנהיגות המחנה החרדי-ליטאי עולה שלב: גורמים חרדיים המזוהים עם מחנהו של המנהיג המרכזי הרב אהרון לייב שטיינמן הפיצו בימים האחרונים עלון פנימי, שבו הציגו תוכנית של נידוי וחרם חברתי נגד הקבוצה היריבה של הרב שמואל אוירבך בירושלים. הסיבה: אי הצבעתם למפלגת יהדות התורה בבחירות לכנסת.

"זכותו וחובתו של כל מחזיק תורה לסלק ממסגרתו כל מסית ומדיח וכל מי שנותן ידו למלחמה נגד גדולי התורה", נכתב בעלון, כשהכוונה לאנשיו של הרב אוירבך. "זכותם וחובתם של כל אב ואם לשמור מכל משמר את נפש בניהם ובנותיהם, שלא ייחשפו לרבנים, מורים ומורות, המשחיתים את נפשם בתעתועי שווא ומדוחים של מבינים בעם, שומרי מסורת והשקפה, בהתרסה גלויה ונסתרת נגד גדולי הדור מפיהם אנו חיים והסתה נגדם ונגד שלוחיהם. זו חובה ראשונה במעלה וציווי התורה ללא רחמים והססנות".

נוסף על כך, ביקשו גם אותם גורמים להרחיק בנות ממורות או חברות "שנפשם הושחתה במזיד או בשוגג" ויש להיפרד מהן ולסרב "סירוב מוחלט ללמוד אצל מורות סוררות ומסיתות בסתר". כמו כן, גם הורים לילדים בתלמודי תורה (מוסדות יסודיים, י"א) התבקשו "להתארגן בכל מקום ולדרוש מההנהלה מלמדים ללא חשש אפיקורסות זו, לאור הנעשה כבר של הדחת ילדים תמימים והשחתתם דעתם והכוונתם לישיבות מחנכות אפיקורסות".

עוד בנושא:
מפגן היסטורי: רבבת חרדים-ליטאים אמרו "לא" ליהדות התורה
סופית: קולות הרב אוירבך יתחלקו בין ש"ס ויחד
עשרות אלפים בעצרת דגל התורה: "מי שלא מצביע - קולו הולך לשטן"

הרב אוירבך באולם ארנה, ירושלים. מרץ 2015. ראובן קסטרו
הרב שמואל אוירבך, לפני שבוע/ראובן קסטרו

ואם לא די בכך, "על מתפללי בתי המדרשות להשליט בהנהגת הקהילות רק רבנים יראי שמים שאינם נגועים באפיקורסות זו". עוד הוסיפו כי "תתכנסנה ועדות להפעיל את תכנית ההפרדה בהיקף נרחב, כמובן רק על פי ההלכה ועל פי גדולי ישראל שליט"א ובמסגרת החוק בלבד".

גורם בכיר במפלגת "דגל התורה", המהווה חלק מסיעת יהדות התורה, אישר את הפרטים: "הולכת להיות הפרדה של הקהילות, זה ייעשה עם הרבה שכל ושיקול דעת". לדבריו, "לא ייתכן שמישהו שחושב עליי ועל כל גדולי התורה שאנחנו נהיה ביחד, נלמד ונתפלל ביחד. יותר גרוע מהמצב הקיים, לא יכול להיות. כשאני נאבק על חיי, על חיי ילדי וילדיו ומוסדותיו והוא יבוא וישגע את כל היהדות החרדית לא להצביע?"

המתיחות בין שני הפלגים החלה לאחר מותו של "פוסק הדור", הרב יוסף שלום אלישיב, בשנת 2012. מי שנכנס לנעליו היה הרב שטיינמן מבני ברק, אולם אנשיו של הרב הירושלמי אוירבך, הנחשב לקיצוני יותר ובעל מחנה קטן יותר, סירבו לקבל עליהם את המנהיג החדש.

המתח בין הצדדים הגיעו לשיא במהלך הבחירות האחרונות, כשהפלג של הרב אוירבך סירב לתמוך ברשימת יהדות התורה לכנסת, אולם תחילתו בבחירות לרשויות המקומיות כשהפלג של אוירבך הציב מועמדים משלו שנאבק מול המועמדים של הרב שטיינמן ברשויות המקומיות. מאז, פועלים אנשיו של הרב שטיינמן בניסיון להדוף את אנשיו של הרב אוירבך אל מחוץ לגדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully