וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין משטרה בכיר: "ישראל הפכה למעצמת גידול קנאביס"

22.3.2015 / 7:56

בחודש האחרון נתפסה בישראל טונה ורבע של קנאביס שגודלה בשיטת ההידרו. במשטרת תל אביב מעריכים שהעונשים הקלים, סגירת הגבולות וניצול מצוקת החקלאים בידי עבריינים מתדלקים את התופעה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

"ישראל הפכה למעצמה לגידול קנאביס בשיטת ההידרו" - כך התריע אתמול (שבת) קצין בכיר במשטרת תל אביב. בארבעת השבועות האחרונים נחשפו ברחבי הארץ חמש חממות לגידול קנאביס בשיטה זו, ובסך הכול נתפסו יותר מטונה ורבע של צמחי הסם. רק ביום שישי דווח כי במושב שפיר שבשפלה נמצאה חממה לגידול קנאביס שבה נתפסו 550 צמחי מריחואנה במשקל 760 קילוגרמים.

במשטרה זיהו את המגמה ההולכת וגוברת וההערכה היא כי עבריינים מקומיים רבים מגדלים כך מריחואנה ומשווקים אותה. הגידולים שלא נתפסים על ידי המשטרה עושים את דרכם למפיצים ולסוחרים הפועלים בגוש דן, ואלו מוכרים אותם במסיבות בתל אביב במחיר של מאה שקלים לגרם. לדברי גורמים במשטרה, עונת המסיבות, שמתחילה בפסח, רק תגביר את הביקוש לסם שהפך זמין במיוחד.

מעבדת הידרו נחשפה במושב שפיר  מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
חממת גידול קנאביס בשיטת ההידרו שנתפסה השבוע/חטיבת דובר המשטרה

הקצין מנה ארבע סיבות עיקריות להתרחבות התופעה של חממות הגידול, הראשונה שבהן היא הקלה בענישה הניתנת למגדלים. "חל שינוי ביחס של בתי המשפט למריחואנה, הענישה למגדלים שנתפסים היא סלחנית במידה רבה", אמר. הסיבה השנייה לדבריו היא סגירת הגבולות לייבוא של הסם מחו"ל, במיוחד ממצרים, מלבנון ומירדן. והסיבה השלישית היא ניצול של גורמי פשיעה את מצוקת החקלאים, "במיוחד בדרום. הם מציעים עסקאות לחקלאים שמקימים חממות גידול מריחואנה על חשבון גידול יבול אחר. הרווח המוצע לחקלאים הוא עצום", הסביר.

הסיבה האחרונה שאותה מנה הקצין היא היכולת ללמוד את שיטת הגידול בקלות יחסית. "מקורה של שיטת גידול ההידרו היא בהולנד. באמצעות מידע שנמצא באינטרנט ניתן ללמוד על שיטות הגידול, מה שהוביל לעליית השימוש בשיטה בישראל", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מעבדת הידרו נחשפה במושב שפיר  מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
הסם נמכר במסיבות בתל אביב במחיר של מאה שקלים לגרם/חטיבת דובר המשטרה

"לפני כשבועיים פשטנו על מעבדת גידול בכפר קאסם", סיפר קצין נוסף בימ"ר תל אביב. "זו הייתה אחת ממעבדות הגידול המשוכללות ביותר שנתקלנו בהן, במקום היו מאות צמחים". מהחקירה עלה כי העבריינים השקיעו 300 אלף שקלים בהקמת המעבדה. "אם הם היו מצליחים לשווק את הסמים מבלי שנפריע, הם היו עשויים להרוויח עשרות מיליוני שקלים", אמר.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully