וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע בת 127 שמתה לא נכנסה לרשימת הזקנים ביותר בעולם?

21.3.2015 / 14:15

ממשלת מקסיקו טוענת כי לאנדרה בסרה למברראס, שמתה אתמול במערב המדינה, הייתה בת סגרה כמעט 13 עשורים. היא הותירה אחריה 161 צאצאים, בהם 55 נכדי נינים. למרות זאת, ספר השיאים של גינס לא הכיר בגילה

כנראה האישה הזקנה בעולם, לאנדרה בסרה למברראס, בת 127 שמתה במקסיקו. NewsJava.com, צילום מסך
"היא פשוט הפסיקה לנשום". לאנדרה בסרה למברראס, לאחרונה/צילום מסך, NewsJava.com

ממשלת מקסיקו טוענת כי לאנדרה בסרה למברראס, אישה שמתה שלשום (חמישי) במערב המדינה, הייתה בת 127 - מה שהופך אותה לאחת מהנשים המבוגרות בעולם. עם זאת, העובדה שלא היו לה מסמכים רשמיים שהעידו על תאריך לידתה מנעה מספר השיאים של גינס להכיר בגילה המופלג. בריאיון שהעניקה בשנה שעברה טענה למברראס כי איבדה את תעודת הלידה שלה לפני 40 שנה. היום היא תובא למנוחות.

למברראדס נולדה ב-31 באוגוסט 1887 במדינת טמאוליפס שבצפון מקסיקו, ומתה בביתה בעיר זאפופן שבמדינת חליסקו. סיבת מותה לא נמסרה. נכדה בן ה-70, סמואל אלוואר, אמר שהיא "פשוט הפסיקה לנשום". לדבריו, לפני כמה חודשים היא החלה לסבול מבעיה בריאותיה. היא הותירה אחריה 161 צאצאים, בהם 73 נינים ו-55 חימשים (נכדי נינים). ללמברראס היו חמישה ילדים אך כולם כבר אינם בין החיים.

אלוואר סיפר כי למברראס נהגה לספר לו על ימי המהפכה המקסיקנית שהחלה בשנת 1910, ועל הכנת טורטיות לחיילים בחזית. "היא סיפרה שפגשה את פנצ'ו וייה", הוסיף, בהתייחסו לאחד הגנרלים הבכירים במהפכה, שנחשב עד היום גיבור עממי במקסיקו.

האישה המבוגרת בעולם. AP
בת 116. מיסאו אוקאווה/AP

על פי ספר השיאים של גינס, מיסאו אוקאווה, יפנית בת 116, היא האישה המבוגרת ביותר בעולם שגילה אומת וחיה כיום. האישה המבוגרת ביותר שחיה אי פעם ושגילה אומת היא ז'ן לואיס קלמן, אישה מצרפת שמתה בשנת 1997, כשהיא בת 122.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully