וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת שוקלת להסיר החרם מהבקר הבריטי

20.9.2002 / 14:14

עומדת בפני קנס יומי של 100 אלף פאונד כיוון שהדבר מנוגד לחוק האיחוד האירופי; מאז פרוץ מחלת "הפרה המשוגעת" הפסיקו לייבא בשר מבריטניה; ראש הממשלה יודיע על החלטתו בתוך חודש

ייתכן שניתן יהיה לומר בקרוב כי משבר מחלת הפרה המשוגעת נמצא מאחורינו. רשות בריאות המזון בצרפת הביעה השבוע את תמיכתה בהסרת החרם הצרפתי על בקר בריטי, כך עולה מדו"ח שהגישה הרשות. הדו"ח עשוי לסלול את הדרך להסרת האמברגו שהטילה צרפת על ייבוא בשר בקר מבריטניה בעקבות החשש מהמגיפה.

גורמים נוספים במערכת הבריאות, החקלאות והמסחר התבקשו להציג את מסקנותיהם בנושא בתוך עשרה ימים לראש ממשלת צרפת, ז'אן פייר ראפרין. על פי הדיווח בבי.בי.סי, בחודש הקרוב צפוי ראפרין להודיע על החלטתו אחרי שהתייעץ עם מומחים בתעשיה וקבוצות צרכנות.

יו"ר רשות בריאות המזון, מרטין הירש, אמר כי הסרת החרם "לא תסכן את רמת הבטיחות של הבשר המוגש בצרפת". צרפת עומדת בפני קנס יומי בשווי 100 אלף פאונד (750 אלף שקל) בגין הטלת החרם המנוגד לקביעת האיחוד האירופי. על פי קביעת האיחוד האירופי שנעשתה לפני שלוש שנים, מחלת הפרה המשוגעת לא נמצאת בבקר הבריטי. אם צרפת תאשר את יבוא בשר הבקר, היא תוכל להימנע מתשלום הקנס. ועדה של האיחוד האירופי דורשת לחייב את צרפת לשלם את הקנס אם לא תחזור בה מהחלטתה להטיל חרם על יבוא הבקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully