וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש דרישות מראש הממשלה

19.3.2015 / 9:57

בוקר טוב לך אדוני ראש הממשלה. מזל טוב מכל הלב, ניצחת באחת ממערכות הבחירות המכוערות ביותר שהיו כאן, וקיבלת את הזכות המופלאה להנהיג אותנו עוד ארבע שנים (בתקווה). בפעם הבאה שניפגש, אני כבר מתכנן להיות בסטטוס אישי אחר, מקצועי אחר, כנראה שאפילו להיראות אחרת.

היות ולכל מילה שתגיד, כל מעשה שתעשה, יהיו כנראה השלכות גדולות על כך, והיות ותרצה או לא - אתה גם ראש הממשלה שלי, אני מרשה לעצמי, בענווה רבה, להציב לך חמש דרישות בסיסיות:

1. פרסם את המצע שלך. אתה ושלוחייך, אלה הרשמיים ואלה שבהתנדבות, מפמפמים לנו כבר חודשיים שיש לך מצע מדיני, מצע כלכלי, מצע חברתי. הכל כתוב וחתום ושמור באיזו כספת, כדי שחס וחלילה התקשורת לא תעשה מזה מטעמים. זהו, ניצחת. אין לך יותר מה להסתיר- זכותנו המלאה לדעת מה אתה מתכוון לעשות עם המשאב הציבורי הכי יקר שלנו בארבע השנים הקרובות.

2. נבחרת כדי למשול במדינת ישראל. עשה זאת. עשה זאת בחכמה, ובחסד ובענווה. משול במדינה, ונווט אותה לכל כיוון שבו אתה מאמין - אבל עשה זאת. אל תבזבז עוד ארבע שנים בניסיונות לבצר את מעמדך הפוליטי לקראת הפעם הבאה. אל תכלה את זמנך ומשאביך משחקי באגו עם כל יריב פוליטי פוטנציאלי שמרים את ראשו. את לפיד וסער גמרת. תן לכחלון את הבמה, כדי שניסה לעשות את מה שהבטיח שיעשה - כן, גם אם זה יעלה אותו בעוד כמה מנדטים בסקרים. אם מדינת ישראל חשובה לך, גם הצלחתו חשובה לך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ותומכי הליכוד בגני התערוכה בהכרזה על התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
נתניהו בגני התערוכה אחרי פרסום המדגמים, ביום שלישי/רויטרס
אל תיקח אותנו כמובנים מאליהם: אתה לא קיסר ולא שליט אימפריה, וגם אם נראה לך ש'ביבי לנצח', הציבור כאן לא טיפש. קיבלת קול שהוא במידה רבה קולה של היעדר אלטרנטיבה

3. אל תהיה ממורמר. אל תעז להיות נקמן. אתה צודק, הבחירות האחרונות היו מכוערות, אישיות, מגעילות. גם כלפיך. ואם הרווחנו משהו משמעותי מהחודשים האחרונים, הרי שנחשפו פניו האמיתיים של "ידיעות אחרונות" (ובתקווה את העובדה שאזרחי ישראל מבינים, שמאחורי כל כלי תקשורת, יש איזה נוני בכובע כזה או אחר). הנח להם. לך יש עיתון, להם יש עיתון, ובאמצע יש עם חכם מספיק כדי להרכיב לעצמו את הפאזל. הנח לערוץ 10 להתקיים. רביב דרוקר הוא כנראה האחרון שהיית לוקח לאי בודד, אבל גם אתה תודה שהוא עיתונאי חשוב וחיוני. אנחנו צריכים תקשורת חזקה, ולך יש את הכוח לגמור אותה מחר בבוקר. התעלה על עצמך.

4. הבט במראה, וזכור שאתה גם ראש הממשלה שלי. גם של חצי תל אביב, שתושביה לא בחרו בך. גם של 20% מאזרחי מדינת ישראל, מהם הזהרת אותנו ביום הבחירות. כנס מסיבת עיתונאים, וספר לנו שכל האמירות של "אנחנו או הם" היו תעמולה זולה ותו לא. האמן לי, זו תחושה מאוד קשה להיות "הם". זו תחושה לא מוגנת, לא בטוחה - ואתה הרי ראש הממשלה שלי. אחד את היושבים בציון תחתיך, ואל תפלג. הציבור הערבי אמר את דברו בקול רם וצלול מאי פעם: זה לא איום עלייך או עליי, זו קריאת השכמה. בוקר טוב.

5. למרות הכל, אל תיקח אותנו כמובנים מאליהם. אתה לא קיסר ולא שליט אימפריה, וגם אם נראה לך ש"ביבי לנצח" (ובינינו, אחרי הפעם הזאת אני בהחלט יכול להבין למה), הציבור פה לא טיפש. קיבלת קול שהוא במידה רבה קולה של היעדר אלטרנטיבה, וזה אומר המון. מהיום, עליך להוכיח את עצמך כאילו השנה היא 1996, ואתה נכנס למשרד לראשונה. אלכס פרגוסון הביא אליפות למנצ'סטר יונייטד בעונתו האחרונה במועדון, ואחרי שנים מוצלחות – וארוכות - כמנג'ר. אמנם אתה מגיע לקדנציה רביעית, אבל אליפות טרם הבאת. כעת, אני מבקש, דורש ממך, לצאת למגרש ולטרוף את הדשא.

ודבר אחרון - אני באמת מאחל לך בהצלחה. בלי נקמנות, בלי דמגוגיה, בלי קריצה. ההצלחה שלך כראש ממשלה היא ההצלחה שלי כאזרח המדינה. זכור זאת תמיד. אני לא מבקש שתצליח כיו"ר הליכוד, לא כבנימין נתניהו וגם לא כבנג'מין ניתאי. אני מבקש ממך, ומייחל לכך, שתצליח כראש ממשלת ישראל.

seperator

הכותב הוא עורך דין תושב ירושלים.

לפרסום מאמרים בוואלה! דעות לחצו כאן

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully