וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת וואלה: 15 ארגוני הפשיעה והיעדים המודיעיניים החמים ביותר של המשטרה

19.3.2015 / 11:00

מיכאל מור ודרור אלפרון אאוט, בני שלמה והאחים לביא אין: בעקבות סיכולים, מעצרים ובריחת עבריינים בעקבות פעילותה של המשטרה, השתנתה מפת הפשיעה הישראלית לחלוטין בשנה האחרונה. הסיפור המלא במגזין סוף השבוע של וואלה

דור ה-Y, זו ההגדרה שניתנה לשורה של שחקנים חדשים במפת ארגוני הפשיעה העכשווית. אם בעבר עולם הפשע היה שייך לעבריינים מן הדור של יעקב אלפרון או פרנסואה אבוטבול, שחקנים נמרצים וחדשים שנכנסו לתמונה שינו לחלוטין את המפה העדכנית.

המוכרים: אברג'יל, מולנר ורוחן

שינויים שעברו על מפת הפשיעה הישראלית, כמו גם פעילות אינטנסיבית של המשטרה, הביאו למחיקת חלק מארגוני הפשיעה, דוגמת אלה של מיכאל מור בצפון, האחים דודו ויאיר מגידיש בקריית גת ושל איציק בר מוחא ואלי נעים (הקוסם) בירושלים. ארגונים אלה, שהיו חלק בלתי נפרד ממפת הפשיעה הישראלית, נותרו – תחת עינה הבוחנת של המשטרה – מחוץ למשחק. מנגד, חזרתו לישראל של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'יל לישראל החזיר את הארגון לקדמת הבמה כארגון הכי משפיע במדינה.

מספר ארגונים נותרו בולטים על אף היעדרותם הממושכת של הבוסים הגדולים. כך למשל, בריחתו של עמיר מולנר בעקבות הטיפול המשטרתי, פגעה אמנם במעט בארגון עצמו, אך הוא נשאר דומיננטי בקרב ארגוני הפשיעה בישראל. עד לפני שנה נחשב ארגון מולנר לאגוז הקשה ביותר לפיצוח אך הוא איבד את הבכורה שלו לארגונו של אברג'יל עם חזרתו ארצה.

ב. יאיר היא החברה החשודה בהלבנת הון עבור אברג'יל. אבי כהן
חזרתו לארץ הביאה את הארגון שוב לקדמת הבמה, יצחק אברג'יל/אבי כהן

בשנה האחרונה אף הפך ראש ארגון הפשיעה אבי רוחן לאחד האנשים הבולטים בישראל בכל הקשור בפשיעה האלימה. שורה של ניסיונות חיסול וחיסולים באזור השרון הציבו את רוחן כיעד מודיעיני מסוכן ביותר מבחינת הטיפול המשטרתי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שלום דומרני ו"הקומפיוטר"

לרשימה התווסף גם העבריין מהדרום בני שלמה ("הקומפיוטר"). שלמה, כוח עולה בעולם הפשע הישראלי, הצליח לנגוס נתח נכבד בפעילות ארגונו של העבריין הדרומי שלום דומרני, מה שהציב גם אותו ברשימה המכובדת.

על אף שדומרני עצמו נפגע בשנה האחרונה לא מעט כתוצאה מחדירתו של שלמה למחוז הדרומי, הוא עדיין מהווה יעד מודיעיני חשוב. מאז צאתו ממאסר ממושך (לאחר שהורשע בסחיטה של הרב יעקב איפרגן – הרנטגן) מנסה דומרני להשיב לעצמו את כוחו במחוז הדרומי, שבינתיים כמעט עבר לחלוטין ידיו של בני שלמה. דומרני הוא בין היעדים הותיקים ביותר שנמצאים ברשימת ארגוני הפשיעה.

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
נוגס בפעילותו של מורהו לשעבר, בני שלמה/ניב אהרונסון

האחים מוסלי

גם יוסי ואלי מוסלי לא נעלמו ממפת ארגוני הפשיעה הארצית. האחים מוסלי ממשיכים להעסיק את בלשי היחידה המרכזית של מחוז מרכז, בעיקר עקב ההון העצום שהצליח להרוויח ארגונם. הפעילות הפלילית שמזהים במשטרה בכל הקשור לעסקים בחו"ל בדמוי בתי הקזינו ברומניה, מדאיגות במיוחד את הבלשים.

מיכאל חזן

שחקן חדש שמעסיק את המשטרה והפך בשנה האחרונה לראש ארגון הוא "עוקר השיניים" – מיכאל חזן. לאחר ששורה ארוכה של עבריינים ירושלמים עזבו את אזור החיוג 02, כוונה זכוכית המגדלת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים ליעד אחד בלבד – חזן. שמו של חזן עלה לכותרות בעיקר לאחר התפוצצות פרשת מרגול, אז נחשד כי עמד מאחורי הסחיטה של אמרגנה של מרגול, אסף אטדגי והיום כבר הפך העבריין הבכיר לראש ארגון פשיעה משלו. רק בחודשים האחרונים זיהו במשטרה את ההיררכיה שהתפתחה סביבו של חזן, בוגר ארגון מולנר, באזור בית שמש וירושלים והציבו אותו כיעד מודיעיני בעל השפעה של ארגון פשיעה אימתני. במשטרה מאמינים כי חזן, שביצע שורה של עסקאות נדל"ן מפוקפקות באזור בית שמש, הצליח לאגד סביבו שורה של נאמנים בעיקר בפאתי ירושלים ויישובים סמוכים.

אופיר ועמוס לביא

משפחת לביא, שלפני שנה וחצי שמה לא אמר דבר לציבור בישראל, מופיעה במקום בולט ברשימת הפשיעה הארצית. רק בשנה האחרונה הוגדרו האחים אופיר (32) ועמוס (26) לביא מרחובות כארגון פשיעה לכל דבר. שיתוף הפעולה ההדוק במאבקם של האחים לביא עם דומרני מול בני שלמה – הביא לשורה של ניסיונות חיסול, בעיקר באזור השפלה.

מלבד הסכסוך המדמם עם שלמה, שרק השנה הביא לקורבן אחד, מנהלים האחים לביא מאבק מול דרג הביניים של ארגון אברג'יל. בין היריבים המרכזיים: אייל נגר, שכיום מזוהה עם בני שלמה, נואל אברג'יל ובן צבאן – שניהם מארגון אברג'יל. כמו שלמה, גם האחים לביא הם עבריינים מן הדור החדש. השניים, כך לפי מידע מודיעיני, משתמשים במיכשור טכנולוגי שלא מבייש מוסדות בטחוניים.

האחים זגורי

האחים חגי וניבי זגורי מככבים אף הם במפת ארגוני הפשיעה – בעיקר כיוון שבעוד שבועות ספורים צפוי ניבי זגורי, שהשתלט כמעט לחלוטין בכל עסקי השוק האפור ההימורים והסחיטה בבאר שבע, לצאת ממאסר ממושך. כבר שנים ארוכות שמשפחת זגורי שולטת ביד רמה באזור באר שבע. גם כשהיו האחים מאחורי סורג ובריח, שלטו במקומם אנשים שהפרישו להם נתח מן הרווחים. כאשר עצרו למשל אנשי ימ"ר נגב את העבריין משה רובין הם ייחסו לו סעיפים של ארגון פשיעה אך למשטרה היה ברור: מי שעומד מאחורי המכונה המשומנת של סחיטה באיומים וקלובים של הימורים הוא ניבי זגורי, שאף נקלט בהאזנות סתר מחלק הוראות לרובין.

ארגוני פשיעה במגזר הערבי

הארגונים המשמעותיים ביותר הם ארגון ג'רושי, הנמצא תחת עינם הפקוחה של היאחב"ל וארגון עבד אל קאדר, אשר נמצא בטיפולו של ימ"ר מרכז. שני הארגונים, מעריכים במשטרה, הם ואלימים מאוד ארגונים עצומים בגודלם בכל הקשור להשפעה במגזר הערבי ולעיתים קרובות אף במגזר היהודי. ארגונים נוספים הם ארגון אבו לטיף מהצפון, וארגון חרירי מהמשולש.

ריקו שירזי

בעוד שבעבר ארגונו שירזי היה בראש סדר העדיפויות של אנשי היאחב"ל, בשנה החולפת איבדו הוא ואנשיו מן ההילה שסבבה אותם. שירזי, שבשנה שעברה עוד נחשב לאיש הכי משפיע באזור נתניה, מנהל בימים אלה משפט בתיק הכלכלי שהצליחו אנשי היאחב"ל לבסס כנגדו ולמרות שארגונו כמעט ואינו פעיל כעת – המשטרה קבעה כי עדיין יש לעקוב אחר פעילותו. במשטרה מאמינים כי שירזי, שנמצא כעת במעצר, חזק מספיק על מנת לחזור לפעילות מלאה והיררכית ולהשפיע על מפת הפשיעה כפי שעשה לפני מעצרו. שחרורו של בנו, שי שירזי, סיפק למשטרה סיבה נוספת להמשיך ולפקח אחר אנשיו של שירזי.

אבוטבול (בפיקוח)

לאחר חיסולו של פרנסואה אבוטובול, התאבדותו של צ'רלי אבוטבול, מעצרו של אסי אבוטבול ושורה של מעצרים נוספים בפיקודם של היאחב"ל, מאמינים במשטרה כי הארגון אינו מתנהל כארגון. עם זאת, גם ארגון זה או מה שנשאר ממנו חשוב לעקוב אחריו, זאת על מנת שלא יצברו את ההילה מחדש.

עמוד הפייסבוק של "חומר מפליל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully