וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כששמעתי שהתהפכה סירה ביפו מיד ידעתי שזו הבת שלי"

לירן יפרח בת ה-5, מונשמת ועל אף שיפור במצבה לא יצאה מכלל סכנה. משיט סירת המטיילים נעצר ומעצרו הוארך ביממה. האסון גבה את חייה של סבתה של לירן, בת 67

צילום: אבי אשכנזי, דוברות מד"א, ניב אהרונסון; עריכה: יאיר דניאל

יממה לאחר שהתהפכה סירת המטיילים מול נמל יפו באסון שגבה את חייה של צבריה טובלי בת ה-67, הוארך ביום אחד מעצרו של ישראל מודר, תושב תל אביב שהשיט את הסירה. מודר נעצר הבוקר (רביעי) בחשד לעבירות של גרימת מוות ברשלנות, והשטת סירה ברשלנות. בהתהפכות נפצעה גם נכדתה של טובלי, לירן יפרח בת החמש, באורח אנוש ועוד תשעה בני אדם נפצעו באורח קל. מסוקים של יחידת החילוץ 669 וכוחות גדולים של השיטור הימי שהוזעקו למקום, חילצו את הנוסעים מהמים.

הארכת מעצר לסקיפר הסירה שהתהפכה אתמול סמוך לנמל יפו, בית משפט השלום ת"א, מרץ 2015. אבי אשכנזי, מערכת וואלה
"נפל על הרצפה ואמר: 'אני לא מאמין, גמרתי עם הים'". מודר בהארכת מעצרו/מערכת וואלה, אבי אשכנזי

הוריה של לירן לא משו ממיטתה בבית החולים מאז אתמול, למעט היום בצהריים, אז הלכו ללוות את סבתה בדרכה האחרונה. אביה, מנור יפרח, נע בין דאגה קורעת לב לבתו לבין זעם על הנסיבות שבהן היא נפצעה. "אני עבדתי אתמול, אז לירן הלכה לבלות את היום עם בני המשפחה של אשתי. בזמן העבודה שמעתי בחדשות שהתהפכה סירה בנמל יפו ויש עשרה נפגעים. מיד הבנתי שמדובר בהם. כששמעתי שמבצעים החייאה בילדה בת חמש, ישר ידעתי שזאת הבת שלי. התחלתי להשתולל ונסעתי לוולפסון".

בבית החולים שמע מנור פרטים על מצבה הקשה של בתו. "הרופאים אומרים שהמצב שלה קטסטרופלי. היום יש שיפור קל, היא מתחילה קצת לזוז אבל אני לא יודע מה יהיה", אמר. "הבית שלי קורס. יש לנו חובות, משכנתא, אבל לא נעבוד ולא נזוז מפה עד שהילדה לא תצא מזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לירן יפרח, הילדה שנפצעה בהתהפכות הסירה בנמל יפו, עם סבתה צבריה טובלי שנהרגה באותו אירוע רגע לפני ההתהפכות.. באדיבות המשפחה
הילדה לירן יפרח, רגע לפני התהפכות הסירה/באדיבות המשפחה

גם על המעצר של קברניט הסירה, כמו על התאונה עצמה, הוא שמע דרך התקשורת. "מה זה עוזר? אמרו לי שהוא נעצר רק בשביל לשאול אותו שאלות. מדובר במחדל, ומישהו צריך לשלם על זה", הוסיף. בשנה הבאה אמורה לירן לעלות לכיתה א'. כעת ההורים מבקשים להתפלל להחלמתה. "תמיד הייתי קורא כתבות על מקרים כאלה ובוכה. עכשיו אני מבקש שיבכו בשבילי ובשביל הילדה שלי, ושיתפללו בשבילה. היא פרח של ילדה. יודעת רק מה זה לתת אהבה", אמר האב.

"קרה אסון, והאסון הוא גם של החשוד, שאתמול במשטרה לא ידע שיש קורבנות בנפש. הוא חשב שהציל את כולם", אמר עורך הדין של משיט הסירה, אבי אודיז. לדבריו, לאחר ששמע יחד עם מרשו כי אישה נהרגה וילדה נפצעה אנושות, "החשוד נפל על הרצפה ואמר 'אני לא מאמין, גמרתי עם הים'". "מבחינתי החשוד נהג בגבורה. הוא צלל ועזר לאחד אחד לעלות למעלה", אמר אודיז. לאחר שמודר נשאל אם הוא מצטער, ענה "איזו שאלה, ודאי שאני מביע צער".

בהחלטה להאריך את מעצרו של מודר, קבע השופט בני שגיא בבית משפט השלום בתל אביב כי "אין ספק שמדובר באירוע טראגי, אולם יש צורך לבצע אבחנה בין נסיבותיו הקשות והמצערות של האירוע לבין שאלת הצורך בהליך מעצר על מנת לקדם את החקירה".

"הילדה הגיעה לבית החולים ללא רוח חיים"

בתוך כך, מצבה של יפרח מוסיף להיות קשה והיא מונשמת, אך אינה מורדמת, בבית החולים וולפסון שבחולון. זאת, משום שהרופאים רוצים לבדוק את מצב מערכת העצבים שלה, שעל פי החשש נפגעה באירוע. לפי שעה, עדיין נשקפת סכנה לחייה והוריה אינם זזים ממיטתה. באסון ההתהפכות, נלכדה יפרח יחד עם סבתה מתחת לסירה זמן ממושך עד שהצליחו כוחות השיטור הימי לחלץ את השתיים.

סירה עם 11 נוסעים התהפכה סמוך לנמל יפו, מרץ 2015. מד"א
כוחות גדולים בנמל יפו, אתמול/מד"א

"היא הגיעה לכאן ללא רוח חיים", סיפר ד"ר ציון חורי, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים וולפסון בחולון, והסביר כי מקור הפגיעה של הילדה הוא כתוצאה מהטביעה ולא מחבלה אחרת. "בגלל שלקח זמן עד שהצליחו להוציא אותה מהמים, היא נזקקה להחייאה ממושכת במקום". לדבריו, גם בבית החולים נמשכו מאמצי ההחייאה, עד שהרופאים הצליחו לייצב את מצבה. "ראינו אצלה בעיות קשות של מערכת העצבים המרכזית, שלא תפקדה בכלל והילדה לא זזה. עם חלוף השעות, נראה שהמצב משתפר, והיא התחילה מעט להזיז את גופה".

לדבריו של ד"ר חורי, בעקבות האירוע היא פיתחה מחלת ריאה קשה שבגינה היא מונשמת. "נזקקנו להנשמה במכשיר מיוחד שעושה וינטלציה בתדר גבוה במיוחד", סיפר. "גם בתחום הזה, המצב הבוקר נראה יותר אופטימי". עם זאת, הוא טען כי "מוקדם מדי להתנבא מה יהיה מצבה של הילדה. המצב ממשיך להשתפר, אבל אי אפשר לדעת עדיין לאן זה ילך. הילדה עדיין לא יצאה מכלל סכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully