וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע נאלצים התושבים לממן העצים שיגנו עליהם מטילי חמאס?

16.3.2015 / 10:38

כחלק מלקחי "צוק איתן", המליצה אוגדת עזה לנטוע מכשול טבעי סביב יישובי עוטף עזה כדי למנוע ירי צלפים, נ"ט ופצמ"רים. לא כל התושבים מרוצים מאחר שההוצאה על טיפולם הוטלה עליהם. משרד הביטחון: "מודל האחזקה טרם סוכם"

צילום: סוכנות הידיעות "אל-ראי"

(חמאס מתצפת על הרכבת לשדרות, מאי האחרון)

כחלק מלקחי מבצע "צוק איתן", החליטו בצה"ל לנטוע עצים סביב היישובים הסמוכים לגדר עם רצועת עזה. זאת, מחשש לירי צלפים, נ"ט ופצצות מרגמה מהמוצבים שחמאס משקם לאורך הגבול. עם זאת, לא כל התושבים מרוצים מאמצעי ההגנה החדש. לטענת רבים מהם, השקיית העצים הועברה לאחריותם ומהווה נטל כלכלי.

היוזמה לשתילת המכשול הטבעי הייתה של מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף איתי וירוב. לדברי גורם צבאי באוגדה, מטרת העצים היא להפעיל את מנגנון טילי הנ"ט המתקדמים שבידי חמאס ובכך לגרום להם להתפוצץ בטרם יגיעו ליעדם. כמו כן, הם אמורים להפריו לתצפיתנים של הארגון לפעול בחופשיות ויקשו על ירי צלפים ופצצות מרגמה. אפשרות נוספת שנשקלה הייתה הצבת רשתות ברזל כמו בגבול לבנון, שתמנע ירי נ"ט על מוצבים, אך היא ירדה מהפרק מאחר שבאזור יש יישובים רבים והרשתות היו פוגעות במרקם החיים התקין.

עוד בוואלה חדשות
מצביעים נגד הזרם: מה מניע את הבוחרים ההפוכים
נתניהו לוואלה: "ציפי ובוז'י? מה הם היו? שרי רווחה, בריאות - לא עשו כלום"
לבני לוואלה: "ביבי הסכים לוויתורים, אבל הוא מפחד מבנט והרבנים"

חיפושים אחר אתר נפילת רקטה, המועצה האזורית אשכול. שי מכלוף
ג'יפ צבאי בסיור במועצה האזורית אשכול/שי מכלוף

חלק מראשי היישובים בעוטף עזה והתושבים לא אהבו את המלצתו של תא"ל וירוב. השגותיהם הועברו לפיקוד הבכיר באמצעות קצין ההגנה המרחבית של אוגדת עזה ובהן נכללה הטענה שהשקיית העצים היא באחריותם וכי היא הפכה לחלק מההוצאה השוטפת שלהם.

לדברי הגורם הצבאי באוגדת עזה, "אנחנו לא הכתובת לביקורת, אנחנו הגוף הממליץ למערכת הביטחון ומי שאחראי להסדרה זה משרד הביטחון". גורם צבאי נוסף הסביר כי הועברו כמה פניות, בהן התהייה מדוע בחרה האוגדה להמליץ על נטיעת עצים ומדוע משרד הביטחון לא נושא בנטל הוצאות השקיית העצים.

מדובר צה"ל נמסר: "הנושא בטיפול משרד הביטחון".

ממשרד הביטחון נמסר: "כחלק מהתכנית הממשלתית לחיזוק יישובי עוטף עזה, בעקבות מבצע 'צוק איתן', ועל פי המלצת צה"ל, הוחלט להרחיב את פרויקט ה'ייעור הביטחוני'. מודל האחזקה טרם סוכם".

פעיל חמאס בעזה, מרץ 2015. רויטרס
פעילי חמאס ברצועת עזה/רויטרס

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully