וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש הימין הציג אחדות על הבמה - לקראת המאבק הפנימי על הקולות

16.3.2015 / 0:10

נתניהו ובנט הקפידו אמנם שלא לתקוף זה את זה, אבל מי שהקשיב היטב לשני הנואמים המרכזיים בעצרת הימין, זיהה את הקרב המתחולל מאחורי הקלעים על אותו מאגר הקולות

עריכה: ניב פוקס

זה היה מפגן כוח של מפלגות הימין. רק לפני שבוע לא היה ברור אם העצרת בכלל תתקיים, אולם תחושת הדחיפות ששידר נתניהו בימים האחרונים, בשילוב היכולת הלוגיסטית של המארגנים, הביאה אמש לכיכר רבין עשרות אלפי בני אדם. רמת האנרגיות בקהל לא נפלה מאלה שהיו שם לפני שבוע בעצרת השמאל. עושה רושם שהתחושה שניצחונו של הרצוג נמצא מעבר לפינה ליכד את מחנה הימין, ואכן נראו היום בקהל פעילי ליכוד לצד פעילי הבית היהודי ואנשי יחד, כולם באותו מתחם.

נתניהו ובנט, שני הנואמים העיקריים בעצרת, הקפידו שלא לתקוף זה את זה. אבל מי שהקשיב היטב לשני הנאומים שנשאו זיהה שם את הקרב המתחולל מאחורי הקלעים בין השניים על אותו מאגר הקולות. נתניהו הסביר למה צריך להצביע דווקא לו, כשאמר ש"גודל הפער בין המפלגות שמתחרות על ההנהגה יכול להיות גורם מכריע בשאלה מי ינהיג את המדינה, ולכן חובה לסגור את הפער". הוא גם הוסיף כי "הבית היהודי יהיה שותף בכיר בהנהגה". אבל בעוד שלמשה כחלון הוא הבטיח את תיק האוצר, לבנט, ראש המפלגה הגדולה ביותר שהתחייבה עד כה לתמוך בליכוד, הוא לא הבטיח דבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
קרב מאחורי הקלעים. נתניהו/ראובן קסטרו

בנט, מצדו, העלה שוב את סוגיית ה"בלוק הטכני", בניסיון להסביר מדוע לשיטתו אין הבדל בהצבעה בין המפלגות. "ב-22:01 ביום שלישי הקרוב אתקשר לראש הממשלה נתניהו, ואומר לו 'אנחנו ניגש ביחד כמחנה לאומי אחד בגוש אחד'", אמר.

בזירה המשנית, נתניהו ובנט משלבים זרועות כדי להיאבק במשה כחלון. לפי הניתוח בליכוד ובבית היהודי, כחלון לוקח מצביעי ליכוד ומעביר אותם לגוש המרכז. כששמו הוזכר אמש בעצרת על ידי נתניהו, שהבטיח לו את תיק האוצר, נשמעו בכיכר שריקות בוז. הקמפיין של כולנו מציג את כחלון כממשיך דרכו של מנחם בגין. בליכוד החליטו, בתגובה, להביא את בנו, בני בגין, שיענה לשר הפופולרי לשעבר.

"הכרתי את מנחם בגין. אני מכיר את מנחם בגין טוב יותר מכל אדם חי", אמר בני בגין, "אבל אף פעם אינני מתיימר לדבר בשמו, מעולם לא התיימרתי לדעת מה היה אומר היום. אבל יש אחרים, המעמידים פנים כאילו הם דובריו עלי אדמות. אחד מהם, משה כחלון, עושה כל מאמץ למשוך קולות מן הימין ואחר כך, עם קולות הימין האלה, אם יתאפשר לו, הוא יצטרף לממשלת השמאל. אל תתפתו, אל תיכנסו למלכודת הדבש הזו, ובלשון הפרסומות של פעם: היזהרו מחיקויים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
קריאות בוז לכחלון. כיכר רבין, אמש/ראובן קסטרו

קשה לדעת מה תהיה מידת האפקטיביות של הדברים, אבל הן בליכוד והן בבית היהודי משוכנעים כי תומכי כחלון, שבסקר ערוץ 2 מהשבוע שעבר רק 30% מהם הצהירו כי הם בטוחים שיצביעו למפלגה, יעברו חזרה לגוש הימין. בסביבת כחלון מנסים לצלוח את הזמן שנותר עד לבחירות מבלי להתעמת ישירות עם נתניהו ובנט. בעמוד הפייסבוק שלו כתב אתמול כחלון פוסט ארוך על יוקר המחיה שנפתח במילים: "בואו נדבר על החיים עצמם, לא על ספינים של הרגע האחרון, לא על הבטחות פוליטיות של ערב בחירות", כשהוא מכוון להבטחת נתניהו למנותו לשר אוצר.

ובינתיים בגוש השמאל

בגוש המרכז-שמאל, מנגד, ממשיך להתנהל מאבק איתנים בין הרצוג לבין לפיד. אלא שהקמפיין של המחנה הציוני, "הצבעת יאיר, קיבלת ביבי", מעט דעך בשתי היממות האחרונות, והמפלגה לא השכילה לייצר מהלך שישמור אותו בכותרות. לפיד התייחס אתמול למאמצי הימים האחרונים מצד המחנה הציוני ואמר "אנחנו במומנטום ולכן מנסים לקחת לנו מנדטים".

שתי העצרות שהיו, זו שנערכה אמש וזו שנערכה לפני שבוע, הביאו המוני אנשים אל הכיכר. יחסית למערכת בחירות שהתחילה באדישות ובתחושה של מיאוס ציבורי ואובדן אמון בפוליטיקאים, היא מסתיימת באופן מפתיע בצורה תוססת וסוערת - ויש לברך על כך. בשלוש מערכות הבחירות האחרונות נרשמה עלייה, גם אם מינורית באחוזי ההצבעה, אחרי ירידה דרסטית החל מבחירות 1999. אז אמנם אי אפשר לדעת מה יהיו תוצאות הבחירות, אבל אם לשפוט לפי רמת האנרגיות שהיו בכיכר רבין בשתי ההפגנות האחרונות, לפחות בגזרת אחוזי ההצבעה ניתן להניח שתהיה הפתעה נעימה.

(עדכון ראשון: 23:49)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully