וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבטחה כבדה ואיומים: כך מתנהל משפטו של "הסנדק הישראלי"

העדים הועברו למקום מסתור, וחמש יחידות אבטחה פועלות כמעט מסביב לשעון על מנת להבטיח שמשפטו של העבריין הבכיר איתן חייא יסתיים ללא נפגעים. "גם לאחר שהוא יסתיים, רמת האבטחה סביב הדמויות במשפט הזה תהיה גבוהה"

צילום: דוד קורן, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

משפטו של "הסנדק הישראלי", איתן חייא, המואשם בעבירות של סחיטה באיומים, מתנהל בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב ונחשב הצלחה של המשטרה – אולם גורם לא מעט כאב ראש למערכת אכיפת החוק בישראל. לא פחות מחמש יחידות מבצעיות אחראיות לאבטחת הליך השיפוט והמעורבים בו.

באולם 2001 של בית המשפט מנהל ארבע פעמים בשבוע השופט צבי גורפינקל את אחד מההליכים המשפטיים הרגישים ביותר במדינה. על פי המשטרה, חייא הוא אחד העבריינים הבכירים והמסוכנים ביותר שפעלו בישראל, והוא הוצב בשנים האחרונות בצמרת רשימת היעדים שלה.

עוד בוואלה חדשות:
המשטרה לכדה חוליית ביצוע של ארגוני פשיעה גדולים
"אם 'הסנדק' יעז לאיים עליי, אני אצפצף עליו"
צפו ב"סנדק" מתפרץ: "תפרת לי תיק, יא מלשן"

בכל דיון המשטרה מציבה כוח יס"מ המאבטח את בית המשפט בתל אביב. לוחמי יחידת "נחשון" מאבטחים באופן מיוחד את חייא בכל פעם שהוא מובא לבית המשפט, ואנשי משמר בית המשפט מאבטחים את אולם הדיונים ואת השופט גורפינקל. אנשי יחידת האבטחה של משרד המשפטים נצמדים לפרקליטים המנהלים את התיק, ואילו אנשי הרשות להגנת עדים מאבטחים את שני עדי המדינה ואת בני משפחתם, הכלולים בתכנית להגנת עדים והועברו למקום סודי.

איתן חייא בבית משפט המחוזי בתל אביב, מרץ 2015. דוד קורן, צילום מסך
"איתן יורשע, וייגזר עליו עונש כבד של יותר מעשר שנות מאסר". חייא בבית המשפט, היום/צילום מסך, דוד קורן

בשנות ה-80 עמד חייא בראש "כנופיית ניו יורק" של המאפיה הישראלית, שפעלה בארצות הברית. על פי המודיעין המשטרתי, חייא בא בחשבון עם לא מעט גורמים שהיו עמו בקשר באותה התקופה. אלה יצאו נגדו והסכימו להעיד בבית המשפט הפדרלי של ארצות הברית, ובשל הראיות שהצטברו מעדויותיהם הוא ריצה שם תקופת מאסר ארוכה.

עד לאחרונה, לא הצליחו בישראל או בארצות הברית להגיש כתבי אישום נגד חייא בגין מעורבות לכאורה בסדרת מעשי הרצח של מי שהעידו נגדו. כשליחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת תל אביב הגיע מידע על כך ששני מכריו של חייא מוכנים להעיד נגדו על כך שהוא סוחט אותם לכאורה, החוקרים קפצו מיד על ההזדמנות.

חקירה מהירה הביאה להגשת כתב האישום בתוך זמן קצר. קצין בכיר במשטרת תל אביב, המעורה בפרטי התיק, העריך השבוע כי "איתן יורשע, וייגזר עליו עונש כבד של יותר מעשר שנות מאסר". קצין נוסף הבהיר: "זה אחד מהמשפטים המאובטחים ביותר שהתנהלו בשנים האחרונות בישראל. אני מניח שגם לאחר שהוא יסתיים, רמת האבטחה סביב חלק מהדמויות במשפט הזה תהיה גבוהה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
איתן חייא בבית משפט המחוזי בתל אביב, מרץ 2015. דוד קורן, צילום מסך
במשטרה קפצו על ההזדמנות. חייא בבית המשפט/צילום מסך, דוד קורן

ראש צוות החקירה, רב-פקד יוני חג'ג', נחשב היום לאחד השוטרים המאוימים ביותר במשטרת ישראל, וסל האבטחה שמעניקה המשטרה לקצין ולבני משפחתו הוא רחב ומגוון. בימים האחרונים הודקה רמת האבטחה סביבו אף יותר בשל העובדה כי בשבוע הבא אמור חג'ג' להתייצב בבית המשפט ולתת עדות.

לאחר הגשת כתב האישום נחקר חייא בחשד שאיים לפגוע ברפ"ק חג'ג' במהלך אחד הדיונים בבית המשפט. כעת המשטרה ממשיכה באיסוף מודיעין מחשש לפגיעה באחד העדים או הגורמים המעורבים במשפט.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: aviash123@walla.co.il
לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully