וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין טרם נראה, אך אמור לפגוש את נשיא קירגיזטן בשני

חרושת השמועות סביב נשיא רוסיה, שלא הופיע בציבור מאז ה-5 במרץ, נמשכות חרף הודעת הקרמלין שהכל כשורה. תחנת טלוויזיה מקומית דיווחה כי המפגש כבר נערך ורק חיזקה את הספקות לגבי מצבו

מתוך יוטיוב

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין טרם נראה בציבור גם היום (שבת) והשמועות על מצבו ממשיכות להציף את התקשורת המערבית. בניסיון להזים אותן, הודיע אתמול הקרמלין כי פוטין ייפגש ביום שני הקרוב עם נשיא קירגיזסטן אלמאזבק אטמבייב בסנט פטרבורג. השניים צפויים לדון בהצטרפותה של המדינה המרכז-אסייתית לאיחוד הכלכלי האירואסייתי, שבו חברות גם בלארוס, קזחסטן וארמניה. פוטין לא נראה בציבור מאז ה-5 במרץ.

עם זאת, דיווח מוזר שנמסר אתמול רק חיזק את הספקות לגבי אמינות ההודעה של הקרמלין – תחנת הטלוויזיה "רוסיה 24" דיווחה כי הפגישה בין פוטין לאטמבייב כבר התקיימה. "הם דיברו על שיתוף פעולה בנושאים כלכליים ובנושא זכויות אדם", נמסר בדיווח. "הם גם שוחחו על האפשרות שקירגיזטן תחבור לאיחוד האירואסייתי". לאחר הדיווח השגוי, התחנה אישרה בפני רשת BBC בשפה הרוסית כי הם "מעדו". "על פי ניטור של רשת BBC, החדשות על המפגש שודרו לפחות פעמיים – בין השעה 13:00 לשעה 14:00 שעון מוסקבה".

פרט להודעה על המפגש עם מקבילו מקירגיזטן, פורסמו תמונות שלכאורה תיעדו פגישה שהתקיימה אמש בין פוטין לנשיא בית המשפט העליון ויצ'סלאב לבדב. למרות זאת, לא היה מדובר בשידור חי, ולכן קשה להשתכנע בוודאות שמצבו של פוטין אכן כשורה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם יו"ר בית המשפט העליון ויאצ'סלב לבדב, במעון הרשמי מחוץ למוסקבה, מרץ 2015. רויטרס
"הכל כרגיל". פוטין בתמונה שהפיצה לשכתו אתמול/רויטרס

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הבהיר שלשום כי מצבו הבריאותי של פוטין טוב, וטען כי הוא ממשיך בתפקידו כרגיל. פסקוב התייחס לשמועות והצהיר כי "המידע שלפיו נולד לוולדימיר פוטין ילד הוא אינו נכון". בריאיון ל"פורבס רוסיה", הוסיף פסקוב: "אני קורא לבעלי הון לארגן תחרות נושאת פרסים עבור המתיחה העיתונאית הטובה ביותר". לדבריו, "ברגע שהשמש יוצאת והאביב מתקרב, אנשים מתחילים להזות".

מרבית כלי התקשורת במדינה נחשבים לעושי דברו של הקרמלין, ולפיכך מרבית הסערה סביב מצבו של פוטין התרכזה ברשתות החברתיות, לצד לעג לא מבוטל לשליט הוותיק. מחלה, הפיכה שקטה וביקור חשאי לשווייץ ללוות את בת זוגו ההרה היו רק חלק קטן מהטענות של האזרחים ברוסיה בימים האחרונים, בנוגע להיעדרותו של פוטין.

באוקראינה השכנה, הופק סרטון אנימציה לילדים, המציג את פוטין נחטף ממעונו הרשמי בקרמלין על ידי חייזרים. התגית "פוטין מת" זכתה לפופולריות בטוויטר, ואף הוקם אתר המציע לקוראים תשובות היתוליות לשאלה "האם הוא מת?". "הבט מחוץ לחלון", נכתב באחת מהתשובות באתר, "האם אנשים שמחים רוקדים ומדליקים זיקוקים? לא? אז הוא עוד לא מת".

תיאוריה נוספת היא ניסיון לערער את אחיזת הברזל של פוטין בממשל הרוסי, בעיקר עקב מחלוקות לאחר הירצחו של מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב בסוף החודש שעבר. עם זאת, גם לתומכים בתיאוריה זו קשה להציג ראיות משמעותיות לכך. אחד מהמשתמשים בטוויטר טען בהומור כי "פוטין מת בכוונה, רק כדי להסיט את תשומת הלב מרצח נמצוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully