וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנתה גב לאירופה: איסלנד ביטלה הצטרפותה לאיחוד

14.3.2015 / 4:45

ממשלת מדינת האי שבאוקיינוס האטלנטי החליטה שלא להמשיך בשיחות עם האיחוד האירופי בהתאם להבטחותיה בבחירות האחרונות. בבריסל הבהירו כי יכבדו את ההחלטה, אך הביעו אכזבה מסוימת. "רבים מייחלים להצטרף אלינו"

האיחוד האירופי זכה בפרס נובל לשלום לשנת 2012. רויטרס
28 מדינות חברות באיחוד האירופי/רויטרס

איסלנד הודיעה כי לא תחל בשיחות להצטרפות לאיחוד האירופי בהתאם להבטחת הממשלה מ-2013 – כך הודיע משרד החוץ של המדינה הצפון אטלנטית ביום חמישי. המדינה בת 325 אלף התושבים הייתה על סף פשיטת ב-2008, כששלושה בנקים התמוטטו בזמן המשבר הכלכלי ואז גברה התמיכה הציבורית בהצטרפות לאיחוד.

"הממשלה החליטה שאיסלנד לא מדינה מועמדת יותר ומבקשת מהאיחוד שיפעל בהתאם לזאת מעתה והלאה", נמסר בהצהרה מטעם משרד החוץ ברקוויאק. השיחות עם האיחוד החלו ב-2009, אולם התמיכה בקרב התושבים ירדה מאז עלתה הממשלה החדשה והאירו-סקפטית לשלטון לפני שנתיים והתאוששות הכלכלה.

מהנציבות האירופית נמסר כי איסלנד נותרה שותפה חשובה של 28 המדינות החברות באיחוד, במיוחד בזכות חברותה ב"אזור האירופי הכלכלי", שמשמש שוק פנימי, ובאמנת שנגן, המאפשרת מעבר בין המדינות החברות ללא דרכונים. "בזמן שהיה להם קשה, הם רצו להצטרף ועכשיו הם רוצים לקחת הפסקה. זה בסדר. זאת ההחלטה הריבונית שלהם. הדלת שלנו פתוחה ונמשיך להיות בעניינים", מסרה דובר הנציבות מרגריטיס שינאס, שהוסיף כי "יש אנשים רבים, מדינות רבות ואומות רבות שמייחלות לא רק להצטרף לאיחוד, אלא גם לערכים ולזכויות שהאנשים נהנים מהם בתוך האיחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully