וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג האופוזיציה בקנדה: היחס למוסלמים - כמו ליהודים בשואה

מנהיג המפלגה הליברלית ג'סטין טרודו תקף את מדיניות הממשלה כלפי האוכלוסייה המוסלמית במדינה ועורר סערה. "עלינו להתחלחל כשאנו שומעים שוב את הרטוריקה נגד הגירה משנות ה-30 וה-40". הממשלה: "מפלגתו תמכה בחוקים נגד טרור"

מוסלמים בבריטניה. GettyImages
יותר ממיליון מוסלמים בקנדה/GettyImages

מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו, עורר שלשום (שלישי) סערה לאחר שהשווה את יחס הממשלה למוסלמים במדינה ליחס המפלה ליהודים לפני מלחמת העולם השנייה ובמהלכה. טרודו, שיתמודד בהמשך השנה בבחירות מול ראש הממשלה המכהן סטיבן הרפר, נאם באוניברסיטת טורונטו.

"בזמן שאני מספר לדור הצעיר על המקרים האלו, הם בקושי יכולים להאמין לכך. זה לא נשמע הגיוני, לא בקנדה", אמר טרודו, שהתייחס גם למעצרם של קנדים ממוצא איטלקי, יפני ואוקראיני במהלך מלחמות העולם. "לכן, עלינו להתחלחל כשאנחנו שומעים שוב את הרטוריקה שהובילה למדיניות המתנגדת להגירת יהודים למדינה בשנות ה-30 וה-40, שבה עושים שימוש כיום כדי לעורר פחד נגד המוסלמים". היחס של קנדה למהגרים יהודים בזמן השואה הפך לכתם בהיסטוריה של המדינה, שאפשרה את כניסתם של 5,000 יהודים בלבד בין השנים 1933 ו-1948.

מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו, 2013. AP
מנהיג המפלגה הליברלית בקנדה, ג'סטין טרודו/AP

במהלך השנים האחרונות, חלה עלייה במספר המהגרים ממדינות מוסלמיות לקנדה. בשנת 2011 סקר ארצי שנערך בקנדה מצא כי יש יותר ממיליון מוסלמים במדינה – כפול ממספר היהודים בקנדה ו-3.2% מכלל האוכלוסייה. מחקר אחר שנערך באותה שנה העלה את ההערכה שב-2030 מספר המוסלמים במדינה יהיה 2.6 מיליון איש – עלייה של 183%. במקביל, התגברו החשדות במדינה כלפי האוכלוסייה המוסלמית בעקבות שתי התקפות שבוצעו נגד אנשי כוחות הביטחון מצד קיצונים איסלאמים וכן בשל אזרחי המדינה שנסעו להילחם בסוריה בשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

טרודו האשים ממשלתו השמרנית של הרפר בטשטוש הגבולות בין "האיום הביטחוני האמיתי לבין דעות קדומות". במיוחד תקף טרודו את החלטה של שופט בקוויבק לסרב לשמוע עתירה שהגישה אזרחית מוסלמית רק משום שלבשה חיג'אב. "מדובר במגמה מדאיגה שראש הממשלה הרפר תומך בה ומנסה להרחיב אותה", טען טרודו, שהתייחס להצעת הממשלה לאסור חבישת כיסויי פנים איסלאמיים במהלך טקס קבלת האזרחות למדינה. "זאת בדיחה מרושעת לטעון שאתה משחרר אנשים מדיכוי באמצעות חוק שיגיד להם מה הם יכולים ללבוש ומה לא", הוסיף.

נאומו של טרודו זכה בתגובות נרחבות במדינה, ויש מי שביקרו את מנהיג המפלגה הליברלית על כך שלא ציין את תמיכת מפלגתו בשינויים נרחבים בחוקים נגד טרור שהעבירה הממשלה. דובר מטעם הממשלה מסר כי "אני עומדים להגנתם של רוב המוסלמים שמתנגדים לתרבות האלימות". עם זאת, גלן גרינוולד, מהאתר "אינטרספט", שיבח את הערותיו של "ראש הממשלה הבא של קנדה".

(עדכון ראשון: 22:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully