וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הפגנה של ניאו נאצים: ראש עירייה בגרמניה פרש מתפקידו

10.3.2015 / 23:24

מרקוס ניירת', שעמד בראש העיירה טרוגליץ, עזב את תפקידו בעקבות מחאה של המפלגה הלאומית דמוקרטית מחוץ לביתו בשל הכוונה שלנו לארח מבקשי מקלט. במדינה סוערים: "זאת טרגדיה עבור הדמוקרטיה שלנו"

הפגנה של ניאו-נאצים בברילן, גרמניה. AP
הפגנה של ניאו נאצים בגרמניה/AP

סערה בגרמניה: ראש עיירה במזרח המדינה פרש מתפקיד בעקבות הפגנה של המפלגה הניאו נאצית מחוץ לביתו. בעקבות זאת, פוליטיקאים בכירים במדינה הזהירו היום (שלישי) כי החירויות הבסיסיות בגרמניה נמצאות בסכנה. מרקוס ניירת', שעמד בראש העיירה טרוגליץ, אמר אתמול כי הוא חשש לביטחון של משפחתו בעקבות מפגן של המפלגה הלאומית הדמוקרטית, שבו הביעו פעילי המפלגה הקיצונית את התנגדותם לתכניתו לארח מבקשי מקלט.

"אם ראש עיר נבחר לא מרגיש מוגן מפני לובשי החולצות החומות בדמוקרטיה שלנו, כל פעמוני האזעקה צריכים לצלצל", אמר צ'ם אוזדמיר, אחד ממנהיגי מפלגת הירוקים, כשהוא משתמש בביטוי לתומכיו של הצורר הנאצי אדולף היטלר. התקרית מבליטה את הדאגות בגרמניה מכך שהימין הקיצוני עלול לזכות בתמיכה גוברת בשל הוויכוח על מבקשי המקלט במדינה, שמספר עלה בשנה האחרונה ב-60%.

סקרים במדינה מצביעים על כך שמרבית הגרמנית סבורים כי מרקל לא מעניקה מספיק תשומת לב לבעיות ההגירה במדינה.
ניירת' כתב בדף הפייסבוק שלו כי הוא היה "המום ומאוכזב" מכך שגורמים רשמיים במחוז החליטו לבטל את האיסור שהוציא נגד ההפגנה בלי להתייעץ עמו. "זה בשל הפחד של הילדים שלי ושל אשתי מהגעתם של משאיות עמוסות בניאו נאצים. פרצופיהם האדיבים והשלווים הביטו בנו דרך החלונות ואפשרו לשמוע את הסיסמאות האוהבות שלהם", הוסיף.

גם שר המשפטים היקו מאס, חבר המפלגה הסוציאל דמוקרטית שנמצאת בקואליציה של הקנצלרית אנגלה מרקל, הביע זעזוע מהמקרה. "זאת טרגדיה עבור הדמוקרטיה שלנו אם ראש עיר נבחר צריך לפרוש בשל מעשי עוינות כאלו", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully