וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית בגבול: קצין צה"ל נפצע קל בידו מירי מכיוון סוריה

10.3.2015 / 19:27

אש נורתה לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול ברמת הגולן. כתוצאה מהירי נפגע קל מאוד קצין, והוא לא נזקק לפינוי. בעקבות התקרית הוקפצו למקום כוחות צבא נוספים וההערכה היא שמדובר בירי מכוון

כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
כוח צה"ל בגבול הצפון/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

קצין צה"ל נפצע הערב (שלישי) באורח קל מאוד מאש שנורתה מכיוון סוריה לעבר כוח שנע על הגבול ברמת הגולן. הקצין, שנפגע בידו, לא נזקק לפינוי. כוח סיור של גבעתי הוקפץ לזירת האירוע בעקבות התקרית. גורמי צבא העריכו שמדובר בירי מכוון ולא בטעות.

פרט לתקרית זו, נרשם היום אירוע נוסף בגבול הצפון. כוח של צה"ל, שסייר באזור חוות שבעא ברכס הר דב, ביצע ירי אזהרה להרחקת חשודים לבנוניים. הכוח זיהה תנועה חשודה בקו הגבול ומיהר אל המקום כדי להרחיק את החשודים. משלא נענו לאזהרות, הלוחמים השליכו לעברם רימון עשן ואף ירו כאמור באוויר. בתגובה לכך עזבו החשודים מהצד הלבנוני את המקום. מאוחר יותר פרסמו כלי תקשורת בלבנון כי מדובר בצוות של רשת הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר, שצילם סרט על הגבול.

האירוע בגולן מגיע אחרי תקופה שקטה יחסית בגבול סוריה, שלא כללה זליגות ממלחמת האזרחים או פרובוקציות מכוונות מכיוון הגולן הסורי. עם זאת, בשבועות האחרונים, אחרי הפיגוע בהר דב, שבו נהרגו שני חיילי צה"ל, הציב הצבא מחסומי בטון בצפון רמת הגולן, במסגרת היערכות מחודשת בגבול. זאת, עקב חשש לירי של טילים נגד טנקים (נ"ט) וצלפים לעבר כוחות המוצבים באזור.

גורם צבאי הדגיש כי "בעקבות התגברות האיומים על חיילי צה"ל שמסיירים בגבול, ובשל חשש מאירועים דומים, הוחלט לתגבר את השטח במרכיבי ביטחון מגוונים, ובהם הבטונדות הללו".

עוד בנושא
הקרב על הגולן הסורי: המאמץ של אסד וחיזבאללה מקרטע
גורמים ביטחוניים: "חיזבאללה משתלט על הגולן - קו אדום מבחינתנו"
מי הבוס? לצה"ל כבר אין "כתובת" לירי מסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully